#1 Skrevet Mars 14, 2005 La ut denne her på noen forum for ett par år siden.. men tenke jeg kunne poste den på nytt her.. om noen vil ha noen ideer om tåkelys og montering på golf IV (totalkostnad på prosjektet var vel ca 700,- med tåkelys, gitter og ledninger/rele) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 14, 2005 klipte du rundingen rundt tåkelyset, eller brukte du noe annet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 14, 2005 Klippa bare en runding rundt lykta ja.. Brukte først en vanlig avbiter til å klippe med.. men den bøye nettingen for hvert klipp.. brukte så en vanlig saks (papirsaks) og det gikk fint som f... Aluminium er lett og klippe i.. Til å klippe ut rundt tåkelykta bruke jeg først saksa.. deretter en negleklipper til å finpusse med. Syns det ble skikkelig bra.. Limte gittrene fast med sikaflex (bare og lage en liten kant som du kan lime fast nettingen med... avstanden innover på nettingen ble satt utifra avstanden på hullene i midten og avstiverne som er der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 14, 2005 Hvordan koblet du dem? med "strømtyv" på de orginale tåkelysa og evnt tok ut pærene i de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 15, 2005 Er ikke sikker om jeg får bruk for akkurat dette, men det er utrolig kjekt at noen gidder å ta seg tid til å gjøre det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 15, 2005 Hvordan koblet du dem? med "strømtyv" på de orginale tåkelysa og evnt tok ut pærene i de? jepp jepp... så riktig så riktig... (obs på at du ikkje kan kjøre dobbelt sett dvs både oppe og nede, da du vil grille ledningsnettet...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 15, 2005 da er det bare å dra å handle nettingen.. har montert lysa, fjernet litt av rillene men ble ikke helt fornøyd. så jeg tror nettingen er det som skal til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 15, 2005 husk å lage den kanten bakover da så du har noe og lime fast på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 16, 2005 hei det var veldig fint laget lurte bare på hvordan du gjorde med de to nederste skruene til fangeren?? kom du til de på innsiden eller bare "blåste" du i de?? mvh -Kristian- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 29, 2005 Hvordan blir det om man skal koble styrestrømmen til en annen bryter? Alså ID 86 på releet? Tenker opp mot en bryter med -/+ ID87 og ID10.. Edit: Har altså ikke bryter med 2 hakk for tåkelys... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 29, 2005 Hvordan blir det om man skal koble styrestrømmen til en annen bryter?Alså ID 86 på releet? Tenker opp mot en bryter med -/+ ID87 og ID10.. Eller er det like greit å bruke parklys som styrestrøm? Jeg har akkurat montert spredere på bilen min, og jeg tok styrestrøm i fra parklysene. Tok det ifra sikringsboksen inne i bilen og opp i en original tåkelysbryter og derifra og ut på relè. Har ikke hatt noe problem med det før, eller nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 29, 2005 Du har vel ikke tilfeldighvis den sorte cupleppa liggendes enda Trond? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 29, 2005 Jeg har akkurat montert spredere på bilen min, og jeg tok styrestrøm i fra parklysene. Tok det ifra sikringsboksen inne i bilen og opp i en original tåkelysbryter og derifra og ut på relè. Har ikke hatt noe problem med det før, eller nå Trenger en teskje... fra sikringsboks til hva på bryter.. Org tåkelysbryter? en ekstra eller den vanlige bryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 29, 2005 Skruene "under" de ny gitt'rene ga jeg bare f... i, kjørte vel i nesten 2 år med fangeren sånn, og det holder plenty med de resterende skruene. Fartsvinden vil dessuten presse fronten inntil bilen. Cup-leppa forsvant i en snøskavl i fjor vinter, så den "er ikke mer" Vet ikke hva slags bil den egentlig var tiltenkt, men fikk laget den "custom" til å passe på min da... men Rieger har jo sånne som er tiltenkt både vanlig fanger og de forskjellige R-RS og R-RX fangerene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 29, 2005 Trenger en teskje... fra sikringsboks til hva på bryter.. Org tåkelysbryter? en ekstra eller den vanlige bryteren? Jeg kjøpte en egen original bryter til tåkelysene foran. Fra sikringsboks (styrestrøm) til 5 bak på original bryter. Så trekker du styretrømmen fra 6 bak på bryteren og ut til relè. 1 og 2 på min bryter er til lysene i selve bryteren. Hvis du brukere en slik bryter som er med til lyktene så er det vel den øverste stikken bak på bryteren, som tilsvarer 5 og den nederste 6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 30, 2005 Da var alt koblet og iorden.. Eneste som mangler er å strekke kablene gjennom brannveggen og montere bryteren ett egnet sted... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...