Anbefalte innlegg

Har beynt å bli plaget med at clutchen ikke vil gå helt ut etter at jeg har tråkket den helt inn, må liksom dra den ut de siste centimeterne. Clutchen virker virker grei ellers, ikke noe sluring. Hva kan dette skyldes? (URQuatro)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke wiren som begynner å bli slitt da? (Regner med det er wire overføring på clutchen?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke wire her nei, er nok hydraulikk ja! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke wire her nei, er nok hydraulikk ja! :)

 

Prøvd å lufte da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt noe snakk om lufting, men jeg vet ikke helt sikkert hvordan det gjøres. Noen som kan fremgangs måten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt noe snakk om lufting, men jeg vet ikke helt sikkert hvordan det gjøres. Noen som kan fremgangs måten?

 

En må sitte inni bilen og clutche, mens en åpner og stenger lufteskruen.

1. trykk inn clutchpedal

2. åpne lufteskruen. (pedalen vil da synke inn)

3. steng lufteskrue.

4. slipp ut pedalen igjen

 

Gjennta til det ikke er mere luft.

 

Regner med at dette systemet benytter bremsevæske, så da må du sjekke bremsevæskenivået etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter denne lufteskruen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sitter denne lufteskruen?

 

Lufteskruen sitter på slavesylinderen (på gearkassen).

 

Mistenker at det er noe annet som er galt i ditt tilfelle, tregt stempel e.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt mulig. Får prøve å lufte å til helga og se hva som skjer. Hvis det er master eller slave som er gåen, er dette en omfattende jobb å bytte? Og kanskje noen vet hvor mye slike sylindere koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda bedre er det om du bruker et trykkluftesett på bremsevæskebeholderen. Men ikke bruk mer enn 2.5 bar, da kan det skje morsomme ting med pakningene til beholderen.

Hvis pedalen har begynt å "holde igjen" av seg selv (uten at du har skrudd opp noe og dermed sluppet inn luft) er det nok mer sannsynlig at pakningene i mastersylinderen (den på pedalen) er slitne og må byttes. Kanskje er også pakningene på slavesylingderen gåen og må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel ikke koste all verden for ett overhalingskit til disse sylinderne? Regner med at jeg overhaler begge to hvis det ikke blir bedre etter lufting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må ut med en 3-400 på mekonomen for et sett. Det er pakninger til både masteren og slaven der.

Men det er enkelte sylindre som settene ikke passer til, etter hva jeg har forstått. Det er jo lett å sjekke mekonomen.no for å se om det finnes som delenummer til din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den samme feilen med min coupe gt.(regner med at clutch systemet er det samme på disse bilene).

Kjøpte pakningsett på bilextra til 150 kr, så ble det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker jo lovende dette! :) Takker for hjelpen så langt! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.