#1 Skrevet April 5, 2011 (endret) Hei. Har et spørsmål om motor bytte. Har en 1.8l motor og skal kanskje kjøpe en gammel golf 2 med en 1.6 forgasser motor. Passer 1.8 rett over i den da? Er vel samme blokka bare annen boring? Og er det evt mye jobb med lednings nett osv? Har aldri gjort detta før, så trenger litt info. Mvh Erlend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2011 Dette er rimelig plug'n play. Er ikke mange ledningene og slanger som du trenger å koble fra. Ta masse bilder ved demontering så er du rimelig sikker hvor de skal sitte. Gjorde det samme på en Jetta for 5-6 år siden og brukte 2 kvelder uten hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2011 Dette skal vel være rimelig plug&play, ja, så lenge begge motorene er av forgassertypen, og ikke at 1.8en er Monojetronic, K/KE-Jetronic eller Digifant Bruk også maskeringstape og tusj for å merke av på både motor og ledningsnett hvor de forskjellige ledningene skal sitte, så blir ikke det noe problem ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2011 Dette skal vel være rimelig plug&play, ja, så lenge begge motorene er av forgassertypen, og ikke at 1.8en er Monojetronic, K/KE-Jetronic eller Digifant Bruk også maskeringstape og tusj for å merke av på både motor og ledningsnett hvor de forskjellige ledningene skal sitte, så blir ikke det noe problem ihvertfall. 1.8en er ikke forgasser. Litt usikker på åssen injection det er igrunn. Vanlig GL iallefall, hvis det sier deg noe? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2011 Monopoint Værste møkka man får.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2011 Kan også være en med K/KE-Jetronic, og da er det forsåvidt "like mye" jobb å bygge om til 16v heller, for du må skifte ledningsnett og bensintank/pumper etc:) Ligner den 1.8 motoren du har mest på denne? Eller denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2011 Kan også være en med K/KE-Jetronic, og da er det forsåvidt "like mye" jobb å bygge om til 16v heller, for du må skifte ledningsnett og bensintank/pumper etc:) Ligner den 1.8 motoren du har mest på denne? Eller denne? I forbi farten så ser jeg ikke noe forskjell. Men kan ta et bilde av motoren og legge ved senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2011 Har et annet spørsmål. Har et jævlig problem med forgasseren på golfen, er nesten umulig og starte om morran! Bruker kanskje en halv time på og starte den.. Noen som veit hva man kan gjøre for og fikse detta? Er motor varmer på den, kanskje det hjelper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2011 Holder på og skal bytte motor nå. Har begynt på 1.8'en. Mister litt motet når jeg ser alt lednings opplegget som går over alt. Kan noen hjelpe meg litt på vei? Denna motoren skal over i en golf 2 som det nå står en 1.6 forgasser motor. Hva må jeg bytte over fra den andre da? Heile ledningsnettet, med sikringsboks? Må jeg bytte tenningslåsen? Åssen er det med bensinpumpen? Med ledninger osv? Og tanken, må den byttes? Trur jeg har gitt meg ut på noe som er litt mer jobb enn antatt. Trenger svar fort.. setter pris på all hjelp jeg kan få. Mvh erlend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2011 Hvis du skal bytte til den motortypen som er på bilde 1 så er det en god del jobb da er det bedre og sette inn en 16v. Er det bilde nr 2 så må du flytte over kabelmatte fra pumpa og inn i sikringsboks og elnet fra sikringsboks og ut til motor da det er en multi kontakt på motoren. pumpe fra tanken,rele må du ha med og muligens tank og slanger. Motortype på bilde nr 2 er den samme som jeg har i 3er golfen og er no forbanna søppel. Uansett så lykke til med prosjektet ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2011 Bilde 1 er Digifant II bilde 2 er Monojet begge har CE 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 17, 2011 Hvis du skal bytte til den motortypen som er på bilde 1 så er det en god del jobb da er det bedre og sette inn en 16v. Er det bilde nr 2 så må du flytte over kabelmatte fra pumpa og inn i sikringsboks og elnet fra sikringsboks og ut til motor da det er en multi kontakt på motoren. pumpe fra tanken,rele må du ha med og muligens tank og slanger. Motortype på bilde nr 2 er den samme som jeg har i 3er golfen og er no forbanna søppel. Uansett så lykke til med prosjektet ditt. Jeg mener det er den motoren som er på bilde 2, er iallefall mest lik den. Er det mye jobb og sette over bensin pumpen? Må jeg bytte bensin slanger osv? Er egentlig ikke et prosjekt. Er bare at motoren i den jeg bruker er heilt fucka opp. Noe med forgasseren. Også sa folk på forumet at det bare var plug and play når det gjalt og bytte motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 17, 2011 Jeg mener det er den motoren som er på bilde 2, er iallefall mest lik den. Er det mye jobb og sette over bensin pumpen? Må jeg bytte bensin slanger osv? Er egentlig ikke et prosjekt. Er bare at motoren i den jeg bruker er heilt fucka opp. Noe med forgasseren. Også sa folk på forumet at det bare var plug and play når det gjalt og bytte motor. Hvis du har skrudd litt før og har studert litt på forhånd før du begynner så er det forsåvidt ok jobb men er ikke gjort på en dag. Jeg hadde tenkt til å gjøre det samme som deg men slo fra meg tanken på det siden jeg har vært borti en drøss med denne motortypen og alle har hatt problemer med denne typen løsning. Hadde jeg vært deg så hadde jeg snoka etter en gasser hvis det haster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 26, 2011 Hvis du har skrudd litt før og har studert litt på forhånd før du begynner så er det forsåvidt ok jobb men er ikke gjort på en dag. Jeg hadde tenkt til å gjøre det samme som deg men slo fra meg tanken på det siden jeg har vært borti en drøss med denne motortypen og alle har hatt problemer med denne typen løsning. Hadde jeg vært deg så hadde jeg snoka etter en gasser hvis det haster. Hehe, skjønte fort at det var mye jobb, så ga faen! Er på utkikk etter en gasser nå, Du veit ikke om en? Tenkte kanskje en webber eller no, hvis de er bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 26, 2011 Minst jobb å få fatt i en lik den orginale. Sjekk med Høggere, http://www.finndel.no bør kunne hjelpe deg med det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 2, 2011 Minst jobb å få fatt i en lik den orginale.Sjekk med Høggere, http://www.finndel.no bør kunne hjelpe deg med det No need! hehe.. Fant feilen for at den ikke startet. Var stifta nedi fordeleren, men forgasseren trenger fortsatt litt justering. takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...