Senkefjærer A3 8P - Hvilke, hvorfor osv?

Anbefalte innlegg

Skal ha senkefjærer til bilen min, A3 8P Quattro.

Hva er best? Hva er forskjellen? Prisklasse bør man handle i?

Det er jo mange merker, de mest vanlige er vel H&R, KW, FK og Eibach, er det noe stor forskjell på disse?

Noen som har noe erfaringer med de forskjellige? Regner med kanskje noen er stivere enn de andre osv..

Er i utgangspunktet ute etter 35mm eller 40mm, mere enn det så må jeg vel ha nye dempere også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach Sportline eller H&R av tilsvarende type. punktum.

Funker utmerket på originale sportsunderstell, og beholder endel komfort til hverdagskjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde KW v.2 på min A3 SB, mye bedre komfort enn S-line, samt mye mere Gocart følelse. Bare pluss ift S-line.

Det å gå tilbake til S-line på en annen bil som jeg har nå er rett og slett ubehagelig. Har også hatt Eibach fjærer på en C4 en gang i tiden. Var fornøyd med de også.

D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde H&R 30mm på min 8P og det var perfekt, nydelige kjøreegenskaper og passe stiv.

a3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Blir nok ikke KW V2 nå Andreas, da jeg ikke er ute etter coilovers, i hvertfall ikke i første omgang..

Så Eibach Sportline eller H&R 35mm er å anbefale da? Hvor bestiller man dette til en vettug pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til B8'n min kjøpte jeg Eibach Sportline 45/35mm hos Håkon Sandberg her på forumet, betalte rundt 2500,-. Veldig bra service og rask levering.

H&R som jeg hadde på 8P'en var noe Møller faktisk satt på når jeg ville ha lavere bil fortest mulig, det landet desverre på litt over 8000,-...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.