Hvordan skal resirkventil høres ut? (div videosnutter) 2,2 20VT

Anbefalte innlegg

Nei, min lager vanlig pshhh lyd, ikke sånn blafring som din. Tror kanskje din er ødelagt, uten å være sikker på det :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tips eller fremgangsmåte på hvilke slanger man plugger osv. i trykktesting??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel være nok å kjøre luften etter LMM og inn i turboen, så lytte etter luftlekkasjer, eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg har hørt folk har trykktestet, så har de skjært bunnen av ei brusflaske og stappet inn i slangen mellom turbo og lmm, der den tres på lmm, også bare kjørt litt trykkluft inn der.. bare lage til en ventil eller et hull i bruskorken eller noe sånt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, såpass enkelt? Har sånn brusflaske med ventil på hjemme, tenkte å bruke den.

Men skal dette ikke plugges i andre enden ett sted? Kun å kjøre luft inn i LMM slangen? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar det alltid på slangen ut fra turbo, har du litt spraybokser så finner du sikkert ett lokk som passer :)

Hvis jeg husker rett så plugget jeg enden der og brukte en blåsepistol àla en sånn på bildet inn i slangestussen til n75 ventilen.

1888-0901054606.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar det alltid på slangen ut fra turbo, har du litt spraybokser så finner du sikkert ett lokk som passer :)

Hvis jeg husker rett så plugget jeg enden der og brukte en blåsepistol àla en sånn på bildet inn i slangestussen til n75 ventilen.

1888-0901054606.jpg

Er dette riktig fremgangsmåte? Går det hvis jeg plugger innsugslangen som på bildet, og setter inn colabunn e.l med dekkventil som jeg trykker til rundt 1bar?

aan_front_klein.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør du dette så vil du få trykktestet intercooleren og trykkslangene ihvertfall, det er en god start :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg trykktestet systemet, kunne finne en relativt stor lekkasje fra slangen som går fra turbo og ned til plastrør. Det sitter også en slange som går til resirkventilen på denne slangen.

Så nå blir det å bestille det Samco kittet som Flissundet motosport har.

Er vel tre slanger som ingår i kittet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg trykktestet systemet, kunne finne en relativt stor lekkasje fra slangen som går fra turbo og ned til plastrør. Det sitter også en slange som går til resirkventilen på denne slangen.

Så nå blir det å bestille det Samco kittet som Flissundet motosport har.

Er vel tre slanger som ingår i kittet.

Du får legge ut når du har fått fikset problemet da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser den "klumpen" som er imellom den slangen du satt colaflasken i og luftfilteret? Det er luftmassemåleren til bilen (LMM) og jobben til denne er å måle hvor mye luft som er på vei inn i motoren, så måler hjernen opp hvor mye bensin den skal tilføre.. Når du nå har en lekkasje hvor en del av den oppmålte luften aldri når frem til motoren, så resulterer det i at bilen får for mye bensin kontra luft og da vil den gå dårligere. Så hvis det bildet er av motorrommet på din bil og at du sier du fant en stor rift i trykkslangen ut ifra turboen, kan jeg forstå hvorfor bilen går dårlig. Det er derimot ikke skadelig, da motoren heller får for mye bensin enn for lite, samt at drivstofforbruket ditt vil være noe høyere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg også bestillt forge 07 ventil så nå får vi se hvordan lyden blir. legger ut klipp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn, jeg glemte å si ifra til dere om at biltema sin resikr-ventil fungerer helt fint. Det er en replika av forge-ventilen. Eneste som er med biltema sin er at du må først skru den opp og legge i mer fett, da det er for lite fett ifra før.

Art.nr: 33222

Pris: 549 kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Damn, jeg glemte å si ifra til dere om at biltema sin resikr-ventil fungerer helt fint. Det er en replika av forge-ventilen. Eneste som er med biltema sin er at du må først skru den opp og legge i mer fett, da det er for lite fett ifra før.

Art.nr: 33222

Pris: 549 kr

Haha! jeg betalte nettopp 1400 med frakt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forgen må smøres opp ca hver 6. mnd den og. Min var tom etter ca 6 mnd... Byttet til TT250hk ventilen (på 1.8T), den er vedlikeholdsfri ;)

På A6 sitter den klønete til så orket ikke ta den ut i tide og utide.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forgen må smøres opp ca hver 6. mnd den og. Min var tom etter ca 6 mnd... Byttet til TT250hk ventilen (på 1.8T), den er vedlikeholdsfri ;)

På A6 sitter den klønete til så orket ikke ta den ut i tide og utide.

Vet du sånn ca hvor den sitter på en c5 avant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser den "klumpen" som er imellom den slangen du satt colaflasken i og luftfilteret? Det er luftmassemåleren til bilen (LMM) og jobben til denne er å måle hvor mye luft som er på vei inn i motoren, så måler hjernen opp hvor mye bensin den skal tilføre.. Når du nå har en lekkasje hvor en del av den oppmålte luften aldri når frem til motoren, så resulterer det i at bilen får for mye bensin kontra luft og da vil den gå dårligere. Så hvis det bildet er av motorrommet på din bil og at du sier du fant en stor rift i trykkslangen ut ifra turboen, kan jeg forstå hvorfor bilen går dårlig. Det er derimot ikke skadelig, da motoren heller får for mye bensin enn for lite, samt at drivstofforbruket ditt vil være noe høyere

[b LMM slangen var helt fin, men den som går fra turbo og ned til plastrøret var dårlig. Men med dette kittet fra samco er vel det viktigste med?

Noen som har kjøpt dette kittet?

Jeg legger ut bilde så fort dette er montert :)[/b]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du sånn ca hvor den sitter på en c5 avant?

Høyre side foran, mellom motor og radiator.

engine2.jpg

Jeg skiftet min nedenfra. Knakk samtidig nippelen på den jeg tok av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går bilen så utrolig elendig, nøkker og vil liksom ikke dra i hele tatt!

Blir helt frustrert bak rattet, kjører en s6 og blir forbikjørt av en DAEWOO !! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går bilen så utrolig elendig, nøkker og vil liksom ikke dra i hele tatt!

Blir helt frustrert bak rattet, kjører en s6 og blir forbikjørt av en DAEWOO !! :(

får satse på at det blir konge når du har byttet da ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyre side foran, mellom motor og radiator.

engine2.jpg

Jeg skiftet min nedenfra. Knakk samtidig nippelen på den jeg tok av...

Konge! Dette bilde gav meg mye! da er det vel ikke så vanskelig å montere frontmontert intercooler heller ser jeg. Awesome! Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får satse på at det blir konge når du har byttet da ;D

Ja, det får jeg virkelig håpe :) Nå er jeg lei av at det er en feil hver uke! Har snart byttet ut alt i bilen : rock : hehe

Blir jo bra til slutt! : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update: Nå har jeg akkurat vært ute å skrudd som mannen med ljåen : rock : -Som dere som følger denne tråden har jeg hatt litt problemer med lekkasje i slange(ne) som har resultert i nm i dårlig drag..

Nå har jeg tatt av alle slangene som har med luft og vakuum å gjøre, rengjort og trykktestet hver enkelt slange!! Tidkrevenes, men nå har jeg funnet ut hvor lekkasje var hvertfall.

Jeg har jo bestillt Samco silikon slanger så dette var egentlig ingen vits.. Men jeg har hvertfall midlertidig tettet sprekkene jeg fant pga. jeg må bruke bilen frem til jeg får det nye kittet :)

Men omsider etter mye banning, loctite, blå silikon masse og masse elektroteip ble det brukbart.. Skal jo kun vare en uke egentlig.

Jeg fikk tatt bilen ut på veien å prøvd den etter jeg jalla-tettet slangene å fy f%## som det hjalp!! Der fant jeg problemet ja, var ikke n75 eller andre ting her tror jeg.. Det dreide seg kun om lekkasjen i slangene : smil :

Nå venter jeg bare tolmodig på Samco kitet som skal monteres omtrent samme timen det blir hentet :)

Uansett : Takk til alle som har bidratt i å spekulere i mulige feil, uten dere hadde jeg nok klødd meg i hue ennå!! : rock :

GOD HELG GODTFOLK!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update: Nå har jeg akkurat vært ute å skrudd som mannen med ljåen : rock : -Som dere som følger denne tråden har jeg hatt litt problemer med lekkasje i slange(ne) som har resultert i nm i dårlig drag..

Nå har jeg tatt av alle slangene som har med luft og vakuum å gjøre, rengjort og trykktestet hver enkelt slange!! Tidkrevenes, men nå har jeg funnet ut hvor lekkasje var hvertfall.

Jeg har jo bestillt Samco silikon slanger så dette var egentlig ingen vits.. Men jeg har hvertfall midlertidig tettet sprekkene jeg fant pga. jeg må bruke bilen frem til jeg får det nye kittet :)

Men omsider etter mye banning, loctite, blå silikon masse og masse elektroteip ble det brukbart.. Skal jo kun vare en uke egentlig.

Jeg fikk tatt bilen ut på veien å prøvd den etter jeg jalla-tettet slangene å fy f%## som det hjalp!! Der fant jeg problemet ja, var ikke n75 eller andre ting her tror jeg.. Det dreide seg kun om lekkasjen i slangene : smil :

Nå venter jeg bare tolmodig på Samco kitet som skal monteres omtrent samme timen det blir hentet :)

Uansett : Takk til alle som har bidratt i å spekulere i mulige feil, uten dere hadde jeg nok klødd meg i hue ennå!! : rock :

GOD HELG GODTFOLK!

Godt å høre! ;D Jeg klarte faen meg å punktrere i sta, sto en skrue rett inn i dekket. hehe, måtte av med vinterhjula da ja, og over på noen slitte sommerdekk jeg aldri håpte å måtte sette på igjen, ser farlig ut som slicks :P Men men. så da er vi to som har skrudd litt i dag ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre, husk å sett tråden som løst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.