Hjelp til kjøp av trafo/omformer 230V - 110V for poleringsmaskin

Anbefalte innlegg

Hei !

Var lur en gang det var et godt tilbud på en Makita 9227C poleringsmaskin i statene, og trodde jeg hadde kjøpt meg en billig kvalitetsmaskin :) ! Tenkte da lite over problematikken med 110 V vs 230... Handler endel med Noratel gjennom jobb, men kom frem til en ganske drøy pris på en trafo til dette formålet...

Så til spørsmålet, noen som kan hjelpe meg å finne, eller vet om en plass jeg kan få kjøpt en rimelig trafo ?

Makitaen har en effekt på 1200W, og nesten 11A ved 110V.

Da trenger jeg en trafo på : 1200W / 0,8 (aner ikke hva cos phi er på en slik) blir ca 1700VA, 1.7kVA

F.eks en 2kVA trafo fra Noratel veier jo 15kg... Avskrekkende bare det... : rolleyes

Trenger jeg å beregne meg så "over the top" ? Er det en gang aktuelt å bruke en poleringsmaskin på full effekt ? Dvs 3000 rpm ?

Vet det finnes kloke hoder som kan svare meg på dette :)

Erlend

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På detailersclub som er guru forumet for bilpleie prates det om at omformer fra clas olsson er helt greit, kanskje du skulle tatt en titt på CO? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største jeg fant der i farta var max 50W, så den utgår :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.