Dårlige bremseskiver fra Mekonomen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte bremseskiver og klosser fra Mekonomen og monterte dem på min Audi A6. Nå er det selvfølgelig for seint med å klage, men disse bremseskivene holder ikke mål. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre andre litt obs på det ved å klage litt her. : rolleyes

De bynte å ruste etter bare noen få måneder. Nå, et år etter er de så rustne at de må byttes igjen. Kom gjerne med tips på hvor man finner kvaltitetsbremser som jeg kan kjøpe neste gang:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Kjøpte til min kangoo kassebil og det var av merket Brembo, syns de har vært helt ok. :)

(husker ikke merket på klossene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte bremseskiver og klosser fra Mekonomen og monterte dem på min Audi A6. Nå er det selvfølgelig for seint med å klage, men disse bremseskivene holder ikke mål. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre andre litt obs på det ved å klage litt her. : rolleyes

De bynte å ruste etter bare noen få måneder. Nå, et år etter er de så rustne at de må byttes igjen. Kom gjerne med tips på hvor man finner kvaltitetsbremser som jeg kan kjøpe neste gang:)

Foran eller bak? vis det er bak kan det jo kansje hende kaliperene dine henger? har kjøpt mye bremseskiver på mekonomen og aldri hatt problemer med rust så fort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at caliperne dine er helt i orden? Hadde nemlig samme problem selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiver begynner å ruste så fort du vasker av belegget som er på dem når du får dem. samme hvilke skiver det er så ruster det ;) men det meste jeg har fått på mekonomen er som nevnt tidligere brembo (også til a6 ) har du fått noe annet?

men de fleste skiver får rustfarge fort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran eller bak? vis det er bak kan det jo kansje hende kaliperene dine henger? har kjøpt mye bremseskiver på mekonomen og aldri hatt problemer med rust så fort.

Både foran og bak. Skivene ser ikke ut! Skulle trudd bilen hadde stått i to år i saltlake.. :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke merket. Men klossene passet til Fiat også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skiver begynner å ruste så fort du vasker av belegget som er på dem når du får dem. samme hvilke skiver det er så ruster det ;) men det meste jeg har fått på mekonomen er som nevnt tidligere brembo (også til a6 ) har du fått noe annet?

men de fleste skiver får rustfarge fort

Skivene har rustet av store flak på kantene, og rusta har spredd seg til flata.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skivene jeg har handla hos Mekonomen har vært originale Brembo av god kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du om det var Brembo skiver du fikk, for de er ikke akkurat kjent for dårlig kvalitet...?

Ihvertfall ganske pussig, har ikke hørt om noen andre som har klaget på Brembo... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser du skriver det er rustflak på kanten, det er da helt normalt. bremseskiver er ikke produsert i rustfritt materiale... men er de rustne på slitaflate etter at du har kjørt da? da er det jo som nevnt over her et problem med kalippere som ikke tar / evnt ubrukelige / ujamne bremse klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt så ruste alle skiver, de trenger å brukes litt kraftig innimellom slik at de tørker opp, kjøremønster og kjøtetid/lengde spiller inn her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en mekaniker som jeg kjenner som hadde montert dette. Og han syns det var fryktelig rart at de skulle ruste så fort. Har brukt bilen jevnlig. Kjørt ca tre-fire ganger i uka, og det har som regel vært turer på 20-30km minst. Flata på dem, ser jeg nå at er dekt med rust. Kan det være bremseklossene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være bremseklossene?

Visst de tar ujevnt så.. Skivene dine skal være blanke etter en kjøretur på 20-30km. Har hatt bilen stående ute i mange uker, blir møtt med masse overflaterust, men dette er borte etter en liten kjøretur.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flata på dem, ser jeg nå at er dekt med rust. Kan det være bremseklossene?

Glideboltene som henger. Sikkert veldig slitte innerklosser og knapt brukte ytterklosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan lure ja! Selv med originale klosser og skiver ruster det.

Hadde dette spørsmålet oppe en gang, ingen ser ut til å ha noe svar. Klossene blir spist opp fra ytterkant og innover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan lure ja! Selv med originale klosser og skiver ruster det.

Hadde dette spørsmålet oppe en gang, ingen ser ut til å ha noe svar. Klossene blir spist opp fra ytterkant og innover.

Det er fordi dere overser at glideboltene ikke glir skikkelig på VAG bakbremser etter noen godt salta norske vintre ;) Se om du får ut glideboltene (kan sitte som f***), sjekk tilstand eventuellt bytt til nye, gjør GODT rent, smør opp på nytt og på med nye tette mansjetter. Vips så har plutselig bilen din også bakbremser som virker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi dere overser at glideboltene ikke glir skikkelig på VAG bakbremser etter noen godt salta norske vintre ;) Se om du får ut glideboltene (kan sitte som f***), sjekk tilstand eventuellt bytt til nye, gjør GODT rent, smør opp på nytt og på med nye tette mansjetter. Vips så har plutselig bilen din også bakbremser som virker ;)

Trudde det var noe galt med skivene jeg, men da skal jeg tipse han mekanikern jeg kjenner om hva det kan være. Han veit kanskje det, men hvis dette er en svakhet på VAG så er det ikke sikkert han er helt klar over det. Takk folkens:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glideboltene, garantert! Hvis ikke stempelet i caliperen har rusta fast, men da bremser den ikke på baksiden heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.