Har lang vandring på bremsepedal, trenger tips- Audi s4 c4

Anbefalte innlegg

Er snakk om en s4 c4 92.mod..

Sliter med at bremsene tar langt inne, alså lang pedal før bremsene tar skikkelig.

Har luftet på alle mulige måter sikkert 20 ganger. Blir ikke bedre.

Er hydraulisk bremsekraft forsterker på denne viss det kan ha noe å si.

Viss noen har innspill så setter jeg stor pris på det :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan!

Sjekk gliderne på caliperne både foran og bak, lang vandring betyr ofte at en av disse henger! (Sees også ofte på skjevt slitte klosser.)

Har du avant har du kanskje også lastventil på bakakselen? Prøv i såfall å ta løs fjæra som går ned til bærearmen og se om det gir kortere vandring. Man trenger strengt tatt ikke lastventil på disse uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan!

Sjekk gliderne på caliperne både foran og bak, lang vandring betyr ofte at en av disse henger! (Sees også ofte på skjevt slitte klosser.)

Har du avant har du kanskje også lastventil på bakakselen? Prøv i såfall å ta løs fjæra som går ned til bærearmen og se om det gir kortere vandring. Man trenger strengt tatt ikke lastventil på disse uansett.

Ja skal ta av alt å se i helga. har lasteventil ja siden det er avant men fjøra der er helt løs (ingen virkning)

Men har stoort bremsekit forran så jeg tror kan være problemet.

Er 6 stempla kalipere så må shimses med noen skiver med feste boltene. Er også en lyd på venstre side når jeg stør inn bremsen, så er nåkk her problemet ligger.

Skal ta det av å se nøye på det nå i helga så viss ikke det går så vet ikke jeg :)

Takk for svar Bjørn!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.