#1 Skrevet April 5, 2011 Saken her gjelder panseret på min 2000 mod Passat 3b. Ifjor sommer fikk jeg lakka panseret hos en lakkerer som lakker for Møller Bilskade Rud i Bærum. Etter ei lita stund kom det ei boble på panseret et par cm opp fra ca der panseråpneren er, ca. Tok det opp med han, og han sa det kunne være fuktighet i stålet, så han ville slipe ned, tørke det skikkelig, for å å gjøre jobben bedre igjen. Idag snakket jeg med han etter å ha levert bilen igår, han sa det var rusta tvers gjennom panseret fra baksiden... Da jeg snakka med han hadde de lagt på sparkel og gjort klar til lakking.... Han sa at det kna hende det holder et par år så må jeg skaffe meg et nytt panser.... Jeg ringte garanti ansvarlig på Møller Kalbakken og han sa at dette gikk under VAG sin 12års gjennomrust garanti, HVIS lakkerer hadde stoppa da de fant hullet, og fått noen fra bilskaden på Rud til å sett det og evt tatt bilde av det. Men siden det var nå pussa på og sparkla kunne det ikke godtas, pga det kunne jo for at de visste være en pusseskade..... Jeg ringte lakkerer igjen, og han sa at de kunne jo fjerne sparklen og vise det frem, og mente at dette ikke var forseint..... Men han på Møller mente at jeg måtte skaffe meg panser selv...... Hva ville dere gjort? Har jeg en sjanse til å komme noe vei med dette nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2011 Her er det noe som ikke stemmer. Lakkereren kan ikke pusse bort sparkelet igjen for å vise frem rusta? I såfall har han tenkt å lakke oppå rust? Jeg ville satt lakkereren i kontakt med Møller sin ansvarlige selv så kan di diskutere. Men det beste hadde gjerne vært å funnet et brukt panser fra en hugger eller noe, hvis det ikke var et med samme lakk kode så hørt med Møller om en deal hvor de lakka opp det nye panseret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2011 Nei, skulle ikke fjerne sparkel å vise fram rusta, det er jo det Møller sier. At jeg ikke får en dritt nå når lakkerer har fjerna alle "bevis"..... Skrev jeg så utydelig da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2011 Ingen som har vært borti slike saker før??????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2011 ville jo tru att du fortsatt har reklamasjonsrett på arbeidet som blir utført no, så da skal det no vare 2-5 år enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2011 Nei, skulle ikke fjerne sparkel å vise fram rusta, det er jo det Møller sier. At jeg ikke får en dritt nå når lakkerer har fjerna alle "bevis"..... Skrev jeg så utydelig da.... Nei, men som Finn Kristian etter alt å dømme prøver å si - hvordan mener du da at du skal komme noen vei, dersom det er slik at det ikke lenger er mulig å fremvise noe bevis på at det ikke er lakkereren som har kødda det til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2011 ville jo tru att du fortsatt har reklamasjonsrett på arbeidet som blir utført no, så da skal det no vare 2-5 år enda. Det er forøvrig kun to års reklamasjon på denne slags type arbeide... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2011 Ok, jeg skjønner at jeg ikke kommer noe vei med dette.... Tråden kan slettes.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2011 Ettersom rusten som kan gi medhold med tanke på garantispørsmålet, forhåpentligvis er fjerna, hjelper det lite å fjerne lakken igjen for å vise rent metall. Selv om det har gått så langt at det er hull i panseret så har nok lakkereren ordna dette såpass godt at det ikke er noe spor etter rustangrepet. Sats på at det holder bilens levetid, evt finn et brukt panser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...