Lader kun 0.6 bar, finner ingen lekasje...?

Anbefalte innlegg

Har gått over alt av slanger nå, demontert og montert opp igjen. Ved bånn gass så ser jeg at den er innom 1.0 bar før den spretter ned og legger seg på 0.6 igjen. Bilen har en BSR-chip som skal gi 1.2(?) bar. Har opplevd å finne olje i røret fra turbo til intercooler på den gamle turboen min, men fant dette også i den nye når jeg gikk over rør i dag. Dette er vel normalt til en viss grad? Er ikke store skvetten det er snakk om. Får ingen feil på diagnose heller. Noen som har opplevd noe lignende eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75? Er vel slik at VAGCOM ikke oppdager om N75 er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer vel. Ingen andre feilmeldinger som kan avsløre noe?

Olje i systemet er normalt, oljeåndingen går jo normalt inn der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om N75 er dårlig vil du stort sett i starten oppleve det som variasjon i oppnådd trykk. Dvs at den kan gå opp til 1.1 for så å synke til 1.0 for så å stige til 1.2 om du holder full gass.

Når den ryker helt får du ikke mer enn grunntrykk.

 

N75 i seg selv vil ikke generere feilkode, men at den ikke greier å styre trykket fører normalt til at du får feilmeldinger som går på max overskredet ladetrykk eller avvik på etterspurt trykk vs reellt trykk.

 

Slik du skriver det, med at den skyter i vei og lader greit for så å dabbe av utover registeret tenker jeg umiddelbart på lekkasje. Slik jeg ser det bør du trykkteste systemet ditt, lekkasjen kan godt være i tankene på IC og ikke vises før du får litt trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om du har ei slapp wastegate fjær,som gjør at wastegaten åpner for mye pga eksos trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt lekkasje så ville den ikke ligget DØNN på 0.6 bar? Den er oppe på 1. bar kun om jeg drar den ut veldig hardt, men holder seg ikke der lenge nok til at det kan kalles å "dabbe av oppover i registeret". Greier ikke å finne ut av dette. Hadde fasktisk håpa på at det var N75 som var gåen. Kan jeg stramme wg-fjæra på egen hånd da? Ta ut turboen bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan feilsøker jeg slakke i wg forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å ta vekk N75 og se om du får trykket til å holde seg da, helst med en manuell boost controller eller noe, går uten , men da kan den lade litt vel mye. bare pass på at N75 fortsatt er koblet til elektrisk om du tar den av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje så kjente med 1.8t,men regner med du har intern wastegate på den?.prøv og dra i staget som går i fra wastegate klokka til turboen.Ska være ganske god motstand når du prøver og dra staget utover,vis det går lett med berre hand makt,så vil eg anta at fjæra i wastegate klokka er for slakk.Ska og kunne teste kor tid wastegaten åpner med luftrykk og manometer osv...Har du justerbart stag ,så kan du stramme inn 1-2 omdr for og se om det blir bedre da;)Men vis du har ladet 1.2 bar tidligere,så er nok wastegate staget justert inn riktig.Men ta og en trykktest som nevnt:)

Hvordan feilsøker jeg slakke i wg forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke tak i staget på wg. Ligger under eksosmanifold, så jeg må nok ut med turboen om jeg skal få testa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett lite tips: Har du prøvd med nytt luftfilter?

Jeg mistet selv trykket (gikk gradvis ned til 1 bar) varierte noe voldsomt, men etter bytte av luftilter ligger det igjen stabilt på 1,3.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varierer ikke voldtsomt til meg. Ligger dønn på 0.6, men spretter opp en tur innom 1 bar i førstegiret/andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd uten N75 koblet til da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, har bestilt meg boost-controller, så jeg skal teste når den kommer ;-)

 

Men om jeg blir rastløs, så er det slik at man plugger de 3 slangene som går på N75 og lar den stå tilkobla for å unngå nødmodus/feilmeldinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det må du ikkje gjøre,da åpner ikkje wastegaten.får Max trykk da.ta vekk kontakten til n75.du får da grunntrykk

Nope, har bestilt meg boost-controller, så jeg skal teste når den kommer ;-)

 

Men om jeg blir rastløs, så er det slik at man plugger de 3 slangene som går på N75 og lar den stå tilkobla for å unngå nødmodus/feilmeldinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får self feilkode,den sletter du med og ta av batteri polene 10min.men du kan og skjøta slangen som går i fra turbo til n75,i sammen med slangen som går til wastegate.da og får du grunntrykk,men uten feilkode.men la kontakten være i da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hallo, det er snakk om å prøve å se om det er der feilen ligger. det spørs hva man gjør.

 

 

Plugg de tre slangene til n75, å la n75 være tilkoblet elektrisk. Så kjører du deg en tur, men nå må du passe på trykket ditt. det vil øke til det turboen klarer maks! så da regulerer du trykket med gasspedalen. Da vil du se om du får mer enn 0.6!

 

på denne måten vil du finne ut om det er noe feil med ventilen din eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært ut med hele turboen i dag. Flytta over wastegate fra gammelturboen. Der oppførte den seg riktig i allefall. Skal sette sammen i morgen tidlig når jeg har vært å handla pakninger og kobberringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka meine du med at den oppførte seg riktig?Var wastegaten slakk eller?

Vært ut med hele turboen i dag. Flytta over wastegate fra gammelturboen. Der oppførte den seg riktig i allefall. Skal sette sammen i morgen tidlig når jeg har vært å handla pakninger og kobberringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han mener sikkert at han vet at den wg funket som den skal :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.