Keihin forgasser i Audi 80 lekker eller renner over, hva kan være årsak?

Anbefalte innlegg

Plages med at forgasseren i min gode gamle 88 modell 1,8l ikke "holder tett".

Har skrudd mye på forgasseren, og finner ikke noen opplagte feil.

Det er ved varm motor, når bilen har stått en stund, at det er en synlig "oversvømmelse" i forgasseren. Da er den tyngre å starte, men jeg får start til slutt.

Er det noen som har tips til hva dette skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du overhalt den? Høres ut som flottør ventilen ikke tetter, er opne/stenge punktene justert korrekt?

Weber har eg lest anbefaler å bytte flottør ventilen hvert år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Keihin 1 så kan flottørnivået justeres uten å åpne forgasseren. Har du justert på denne "skruen"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan tyde på at det er for høyt flottørnivå. Får prøve å finne denne utvendige justeringen! Takk for tipset. Ser på sprengbildet at det skal være mulig å justere uten å åpne. Har bare "kontrollert" at ventilen tetter når jeg hadde forgasseren åpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrue nr.2 på bildet er for justering av sete på nålventilen. Sliter dog med å finne ut hva flottørnivået skal være. Går ut ifra at det er en Keihin 1 du har?

 

7-12.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner et sted at det skal være 35 mm fra bunn flottør til pakning. Mente at jeg målte det sist jeg hadde forgasseren ute. Har ikke bilen hjemme så jeg får sjekket om jeg finner skrue 2! Det er en Keihin 1 jeg har. Kan den finnes uten justering tro? Mener jeg var på jakt etter den muligheten, men fant ikke noe sist jeg lette!!! Skruen er kanskje skjult med ei plate eller noe liknende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skruen er skjult under et "lokk", er likt på alle Keihin 1.

35mm er vel når nålen ligger såvidt inntil setet på ventilen, altså at den holdes i vertikal stilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er lokket og skruen funnet, og bilen er blitt gulle god!!! Takk for tipsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.