Anbefalte innlegg

sliter med å få toppdekselet tett. toppdekselet er beint. ny pakning, men den lekker olje samma **** hva jeg gjør: bh : skjenerelt så går eksos/innsug side igjen når det gjelder lekasje. har og prøvd med tetningsmasse av forskjellige fabrikanter også. det er ikke trykk når jeg skrur av oljepåfyllingslokket så da er det vel ikke gjennomslag heller?

noen som har ide om hva som er galt her? toppdekselet er skrudd til etter boken, også prøvd ut med å tighte til slakkere og hardere en det som skal være...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter med å få toppdekselet tett. toppdekselet er beint. ny pakning, men den lekker olje samma **** hva jeg gjør: bh : skjenerelt så går eksos/innsug side igjen når det gjelder lekasje. har og prøvd med tetningsmasse av forskjellige fabrikanter også. det er ikke trykk når jeg skrur av oljepåfyllingslokket så da er det vel ikke gjennomslag heller?

noen som har ide om hva som er galt her? toppdekselet er skrudd til etter boken, også prøvd ut med å tighte til slakkere og hardere en det som skal være...

Jeg tipper du har feil pinbolter.

Det er en type som passer til originalpakning, og en annen type som passer til ettermarkeds korkpakning.

Så da har det sikkert vært bytta om en gang i tiden.

Edit: Takk for et nyttig innlegg fra Jon Arne Steinsvik :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. De pinneboltene som er beregnet for korkpakning har en flens på seg. Disse boltene må byttes om man setter på pakning av gummi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha :D har lurt litt på dette da jeg synes pakningen ikke var helt lik den som sto i. når du sier det er pinneboltene litt større i diameter helt nede ved toppen? slik du mener:)? at da vil ikke pakningen helt nedtil toppen iogmed hullene i pakningen er for små: dum :

hva er det enkleste her nå da med tanke på deler? ny pakning og bytte pinneboltene til type uten større diameter ved topp :)?

takker så mye for svar!! :) rett før motoren ble dumpa på sjøen her : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha :D har lurt litt på dette da jeg synes pakningen ikke var helt lik den som sto i. når du sier det er pinneboltene litt større i diameter helt nede ved toppen? slik du mener:)? at da vil ikke pakningen helt nedtil toppen iogmed hullene i pakningen er for små: dum :

hva er det enkleste her nå da med tanke på deler? ny pakning og bytte pinneboltene til type uten større diameter ved topp :)?

takker så mye for svar!! :) rett før motoren ble dumpa på sjøen her : haha :

Kjøp alt nytt fra møller så blir det nok tett. Sist jeg handla dette var det rimeligere enn uoriginalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp alt nytt fra møller så blir det nok tett. Sist jeg handla dette var det rimeligere enn uoriginalt :)

da blir det en tur på møller i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå kjøpt ny orginal pakning fra møller og montert og motoren er omsider tett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå kjøpt ny orginal pakning fra møller og montert og motoren er omsider tett :)

Da får du feire det i helga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.