Anbefalte innlegg

Servoen virker litt "luggete" når jeg snurrer på rattet, ikke mye, men merkbart. Det virker som om det lugger mer når bilen er kald.

 

Har brukt en Castrol mineralolje (grønn) som jeg fikk beskjed om at skal passe (selv om det står Citroën på den?).

 

Noen som har en ide på hva dette kan skyldes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer på hvem som sa at den oljen skulle passe, han/hun burde i såfall få seg en liten leksjon om pakninger i tannstanga.. ;)

Hold deg til VAG sin originalolje, (G002000) eller Pentosin CHF11S, (Vet ikke om du får den her..) så er du på den sikre siden, i hvertfall. LHM-olje er 'ubrukelig' selv om den kan fungere en stund, men den har litt annerledes viskositet og 'vil kunne' forårsake lekkasjer.

Uansett er det debattert over dette i 'uminnelige tider', så noen endelig konklusjon har jeg vel ærlig talt ikke, så jeg er vel egentlig bare en av de som sikrer seg ved å bruke den oljen som kom med bilen da den ble født.. Mye viktigere er det å faktisk bytte den innimellom, sånn hvert 3. år eller noe bør holde. VAG sier at den ikke behøver å byttes i det hele tatt..

Jeg ville prøvd å bytte tilbake til originalstøffet, og se om det ble bedre, husk å skylle med en halvliter olje etter avtapping først, og ikke start bilen før det er 'fylt opp' igjen. Du har vel luftet ved å svinge helt fra side til side noen ganger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyren på Thorsov Bilrekvisita mente den burde passe, men jeg følger rådet ditt og svinger innom VAG for orginal olje, for å være på den sikre siden :).

 

Har luftet systemet ved å svinge helt til hver side, men uten merkbart resultat.

 

Får teste med ny olje, før jeg etterforsker videre, uansett uheldig å kjøre med den oljeblandingen jeg har nå (gammel + ny).

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg kjenner til kan man bruke LHM-oljen på etterfylling (til en viss grad) på servoen, men dersom man skal fylle opp etter at den har vært tom, eller fylle på større mengder burde man bruke original olje.

 

Og med denne oljen er det vel med som alt annet originalt og uoriginalt, at man kan diskutere til man ligger i graven, alle har forskjellige meninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.