#1 Skrevet April 6, 2011 (endret) Hei folkens, plages litt med en suselyd fra 1800-1900rpm og oppover på min 3bg Passat 1,9tdi 130hk. Høres ut som om det kommer falskluft en eller annen plass etter luftfilter... (hadde det vært turbo skulle det vel bli mer plystring?!) Eksos er også helt tett. Ser i diverse tråder at EGR-ventilen kan lekke. Har byttet bøyen som er rett ut av egr-ventil da den så morken ut i gummien, uten at det hadde så mye å si. Har sett over alt av slanger frem til intercooler men finner ikke noen slanger som er sprekt. Noen som har tips om hva det kan være eller videre feilsøking. Har litt lyst å fjerne hele egr-ventilen og blinde igjen - ser det finnes slike "replacement pipes" som erstatter hele elendigheten. Noen som har erfaring med slike? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2011 Ta en trykktest av systemet. Kan være vanskelig å finne lekkasje ved å bare lete etter sprekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2011 HMM.har noe av det samme.er rundt et vist turtallsområde ved pådrag at bilen gir fra seg en sånn merkelig plystrelyd.iriterende men like fort som det kom så er det borte igjen.ser at slangene til intercooleren er litt slakk,lurer på om det kan vere noe der.han som fant opp det der plug and play systemet med de luftslangene har ikke hatt en særlig god dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2011 Hvordan tar jeg enkelt en trykktest av systemet? Glemte å føye til at den ryker fælt og går dårlig når jeg kommer opp i turtall. Forbruket når jeg rusler av gårde og ikke pusher på er litern på mile ifg kjørekomp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 11, 2011 Tok en trykktest av diverse slanger i går sammens med en kompis. Det viste seg etter litt feilsøking at det var slangen ut av turbo som var sprukket. Egentlig logisk i og med suselyden var så høy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 14, 2011 (endret) Samme som var galt med meg også. Møller ville bytte katalysator de faktisk... Til 11500 totalt.. Lurer på hva de hadde sagt da suselyden fremdeles var der etter bytte.. Her er sprekken i slangen Slangen er formet som en S og har delenummer 3B0145828 G. Forresten, vi åpnet EGR'en for å se om den var konstant åpen, men den var faktisk gullende ren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...