Jæren: Nye sommerdekk til Golf V, 225/40R18, lite støy til lite penger?

Anbefalte innlegg

Golf V og breie dekk hører ikke sammen, utrolig mye dekkstøy : eek :

 

Har noen tips til rimelige (men gode) dekk i 225/40R18 som støyer lite?

 

Det viktige er støy, pris og holdbarhet. Bilen brukes normalt, ingen banekjøring eller fartsbotjakt i hverdagene :)

 

Skal helst få tak i disse og lagt på felg Sandnes/omegn, tips til rimelig og bra dekksjappe her omkring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte Dunlop SP Sportmaxx på min å var veldig fornøyd.

 

Handla de på dekkonline.com å fikk en kjenning til å legge de om for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fått slike på min også i 19" er fornøyd sålangt. Er jo noe støy, men det må en vel regne med på golf v:)

Tror de kom på ca 5200kr i 19" inkl levert på dør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Ser ut som at Michelin Pilot Sport PS2 kan være et veldig bra valg.

 

Mon tro om dekkonline.com lønner seg mtp. betaling for omlegging med medbrakte dekk osv? Hva pleier det å koste å få lagt om medbrakt? 100-200,-/dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop SportMaxx er gode dekk, men ikke i toppen ift. støy. Hadde de i 225/45-17 på en Passat 3BG og 3C. De er vel midt på treet, ikke dårlige, men heller ikke blant de beste. Som nevnt tidligere her, så er det stort sett de dyre premiumdekkene som er best.

 

Bare ligg unna Bridgestone Potenza. De har støyet fælt i alle biler jeg har prøvd med slike dekk.

 

Hvis du først ser på premium går Michelin Pilot Sport igjen, ellers kan jeg varmt anbefale Pirelli P-Zero ROSSO. Hadde de i 245/40-18 før og de var veldig støysvake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ligg unna Bridgestone Potenza. De har støyet fælt i alle biler jeg har prøvd med slike dekk.

 

Signerer den, selv i store godt isolerte biler (nyere BMWer) støyer disse forferdelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.