Godkjenning av senk hos trafikkstasjonen i Jessheim

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe er erfaring med godkjenning av senk hos trafikkstasjon i Jessheim ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er mulig der Morten. Jeg måtte gjøre det på Jessheim da jeg skulle godkjenne Vento'n.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er mulig der Morten. Jeg måtte gjøre det på Jessheim da jeg skulle godkjenne Vento'n.

 

Jeg er spent : faint : Skal justere bilen litt opp i morgen så er det 4 hjulskontroll og e-kontroll i på tirsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ha flaks, eller så kan du ha like uflaks som de fleste andre som møter opp på jessheim for kontroll. At du rett og slett får en person med nada peil på bil og som er klar for å stikke kjepper i hjulene dine!

 

Skulle de plukke på noe og gi deg en etterkontroll, så får du be de ta bilder og legge inn i systemet. Så har du ditt på det reine når du tar etterkontroll på risløkka : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avbestill og book time et annet sted er nok et godt råd her. Var der for å vise en ny bil (import) en gang. Totalt ubrukelig. Endte opp med at sjefen for hele regionen ringte å ba om unnskyldning. De var helt på bærtur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr unna, har fått mange telefoner fra fortvilte kunder som skulle godkjenne på den avdelingen der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold deg langt unna Jessheim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ha flaks, eller så kan du ha like uflaks som de fleste andre som møter opp på jessheim for kontroll. At du rett og slett får en person med nada peil på bil og som er klar for å stikke kjepper i hjulene dine!

 

Skulle de plukke på noe og gi deg en etterkontroll, så får du be de ta bilder og legge inn i systemet. Så har du ditt på det reine når du tar etterkontroll på risløkka : vinke :

 

Avbestill og book time et annet sted er nok et godt råd her. Var der for å vise en ny bil (import) en gang. Totalt ubrukelig. Endte opp med at sjefen for hele regionen ringte å ba om unnskyldning. De var helt på bærtur.

 

Styr unna, har fått mange telefoner fra fortvilte kunder som skulle godkjenne på den avdelingen der.

 

Hold deg langt unna Jessheim

 

 

 

Så bra at jeg får sespons her :) Men hvor kan folk anbefale at jeg tar kontrollen ? Risløkka som Henrik sier her ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok det samme, bare ikke på Jessheim. Lillestrøm, Risløkka, Drøbak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har godkjent alle mine senkesett (senkefjærer) på Risløkka uten noen problemer.

Kontrolløren kunne bil også :)

 

Det jeg har hatt med av papirer er:

Papirer på 4-hjuls kontroll

Justering av lys

og ikke minst TUV-papirer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har godkjent alle mine senkesett (senkefjærer) på Risløkka uten noen problemer.

Kontrolløren kunne bil også :)

 

Det jeg har hatt med av papirer er:

Papirer på 4-hjuls kontroll

Justering av lys

og ikke minst TUV-papirer

 

Så bra :)

Hvordan var det med 11 cm "regelen" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en planke de kjører under bilen som ikke skal stoppe i noe fast noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en planke de kjører under bilen som ikke skal stoppe i noe fast noe.

 

og husker du høyden på planken eller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Risløkka brukte ikke planke når de godkjente mine senkefjærer. Mulig det var fordi de ikke så noen grunn til det når det kun var snakk om senkefjærer : klø :

 

Jeg parkerte bilen og leverte fra meg alle papirer, og mens jeg gikk inn for å betale, hadde de kjørt bilen min på bukken, og var ferdig med å kontrollere alt, mens jeg fortsatt sto i kø for å betale.. Raskt og problemfritt :) Fikk tilmed noen hyggelige kommentarer om at bilen var fin og strøken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en slags skinne/planke de kjørte under på min, men så var jo min for lav på første forsøket også. De dyttet litt i eksosen for å få planken fremover og prøvde å få det godkjent, men bærearmene mine var alt for lave, så da gikk det ikke alikevel.

 

På andre forsøk fikk vi akkurat under noe verktøy på 10,5cm da vi testet selv først og da var det ikke noe problem å få den godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en slags skinne/planke de kjørte under på min, men så var jo min for lav på første forsøket også. De dyttet litt i eksosen for å få planken fremover og prøvde å få det godkjent, men bærearmene mine var alt for lave, så da gikk det ikke alikevel.

 

På andre forsøk fikk vi akkurat under noe verktøy på 10,5cm da vi testet selv først og da var det ikke noe problem å få den godkjent.

 

ok måtte spørre ettersom nå er endelig 2ranen min lav også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg en god nyhet å meddele dere. Jeg fikk godkjent mitt FK Silverline på Jessheim trafikkstasjon i dag :)

Personen som godkjente prøvde den såkalte planken, som jeg målte til 10,6cm i Høyde og Bredde. Denne gikk ikke under bilen, men han sa ingenting om at den skulle gå under heller. Tok masse bilder og kom tilbake med kvittering for å hente ut nytt vognkort.

 

Han målte ikke høyden fra felg til hjulbue heller! Så ikke på noe annet enn senkesettet under kontrollen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.