#1 Skrevet April 8, 2011 (endret) Hei. Skal skifte nærlys i min 2002 Passat da den ene pærer nå er gått. Vil ha pærer med mer "hvitt" lys. Dette fordi her jeg bor ikke fins gatelys, og når det regner og er mørkt, blir det fryktelig mørkt langs veiene her jeg kjører.. Særlig kritiskt er det når man møter biler og blender ned, ser nesten ingenting da! Så; hvilke pærer bør jeg velge? Jeg har nemlig plukket opp at det ikke er vilkårlig hvilket merke jeg bør gå for, da Passaten visstnok ikke "godtar" alle merker og typer sånn uten videre. Siden fronten må av, så hadde jo vært en fordel med noen pærer som faktisk varer en stund! Har sett på Phillips og Osram, det er jo kjente merker... Jeg tenkte meg noe med 5000 - 6000 Kelvin, men også på det punktet er jeg usikker på hva som gir best lys på asfalten under de forholdene jeg beskriver øverst. Til slutt: hvor bør jeg kjøpe inn disse? Det er vel sikkert stor prisforskjell på merkene. All hjelp mottas med takk! Edit; hjalp meg selv til nye pærer fra Phillips. Norsk pris 2500.- for 2. Samme pærer på e-bay; 900.- MED frakt for 2... Selv med evt mva og toll blir det sykt mye billigere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...