#1 Skrevet April 8, 2011 Hei Har en 2004 audi a4 1.8 tq som nylig har passert 130.000 km,som egentlig ikke skal være noe særlig lengde mener jeg da. Men i dag,skulle jeg peile olja,og da så jeg at det var noe hvitt belegg på peilepinnen. Tok opp og ned pinnen ett par ganger,og da til slutt forsvant det,og det var bare rein olje. Så også på kjøleveske tanken at den sto på minium,men har sett før at det har vært på minium også litt over noen ganger..Så egentlig er det ganske stabilt mener jeg. Annen ting som jeg kan nevne er at kjølevesken er helt fin,ikke noe grums eller slikt. Temperaturmåleren er stabil,beveger seg ikke noe. Men lurer fortsatt på det med den hvite fargen som jeg så på peilepinnen. Er helt livredd når det kommer til gåen toppakning,har hatt en bil før med det problemet,og det ble til ett mareritt. Kan også nevnes at bilen ikke har blitt noe hardt kjørt,lar bestandig motoren bli god og varm,før jeg gir noe særlig med gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2011 Pleier å bli sånn hvis den står litt, eller småkjøring osv.. spesielt på vinteren. Er kondens Prøv å kjør et par mil og se på peilepinnen på nytt, hvis det bare er olje der da så er den jo finfin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2011 Fyll opp kjølevæsken til nermere max punktet. så sjekker du frostvæsken etter en stund, for å se om den holder seg stabbilt. ikke bra å kjøre med for lite væske i lengden. om den ikke er stabbil så kan det jo bare være så enkelt som en lekasje el lignende et sted. men bilen din har gått ganske lite.. og siden du ikke kjører bilen hardt, og i tilegg lar bilen bli god og varm før du kjører.. så kan jeg aldri tenke meg at toppen har gått føyken i dette tilfellet. Men så klart alt kan skje, med riktig uhell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2011 Kjørte til Møller for å kjøpe meg kjøleveske. Nettopp peila olja etter kjøreturen dit,og olja er nå helt fin igjen . Sjekka også kjøleveska,og den er nå ett stykke over minimumsmerket . Men hva er det som gjør det til at kjøleveska synker og stiger litt igjen?,er det at det er en god del kjøleveske som ikke har kommet oppi beholderen eller nå sånt?. Er jo tydligvis ikke noen lekkasje heller da,ettersom nivået er som normalt igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2011 Kjørte til Møller for å kjøpe meg kjøleveske.Nettopp peila olja etter kjøreturen dit,og olja er nå helt fin igjen . Sjekka også kjøleveska,og den er nå ett stykke over minimumsmerket . Men hva er det som gjør det til at kjøleveska synker og stiger litt igjen?,er det at det er en god del kjøleveske som ikke har kommet oppi beholderen eller nå sånt?. Er jo tydligvis ikke noen lekkasje heller da,ettersom nivået er som normalt igjen Det at kjøleveske viser forskjellige nivåer er fordi at det utvider seg ved temperaturøking. Når bilen har stått å blitt kald så synker nivåer. Når du har kjørt litt så er kjøleveske varm og har utvidet seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2011 Stemmer som per jonny sier , så da er nok alt i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 8, 2011 Ok,takk .Da lærte jeg noe nyttig i dag å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...