#1 Skrevet April 8, 2011 Noen som vet om den nyere 2.0T FSI motoren smetter ned i 95-99 mod B5 med 1.8T motorfester? Ledningnettkobling/samme kontakter? Godkjenning? På forhånd, Takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2011 Siden B5'en ikke er typegodkjent med 2.0T FSI motoren så blir det vanskelig og få godkjent den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2011 Stemmer, så lenge de ikke kom med den motoren orginalt så er det forferdelig vanskelig å få det godkjent. Eller, det kan du bare glemme. Motorfestene skal passe rett over. Vet i allefall at de passer fra jetta 2.0T, og det er vel samme motorene. Hadde det vært enkelt så hadde vi nok allerede sett det på Audizine, der gjør jo folk mye sprøtt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2011 Lar det seg ikkje godkjenne hvis man tar en sånn tsi motor med 170hk, siden man fikk b5 karosseriet med både 180 hk og v6 på enda litt mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2011 Lar det seg ikkje godkjenne hvis man tar en sånn tsi motor med 170hk, siden man fikk b5 karosseriet med både 180 hk og v6 på enda litt mer? I teorien siden motorene har like mye hk, men finnes jo rett og slett ingen godkjenning for den motoren i B5en... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2011 Er de utseende messig like om man fjerner deksler og slikt? Blir mye spekkulering angående typegodkjenning, ingen som sitter på noe sikkelig konkret svar? Noen som har prøvd? Ser ikke det store momentet for å IKKE få godkjenne, motorene er vell så å si like bortsett fra innsprøytningssytem og volum i det store bildet. Eller så kan jo altids la være å godkjenne, for er det mange som legger merke til at du har en 2 liter kontra en 1.8 når de er å tusler i pansret å sjekker de få tinga som er på en EU kontroll hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2011 (endret) Største problemet er den dagen du kræsjer og forsikringsselskapet ser at det står en ikke godkjent motor i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2011 Det er annen sak ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2011 "Bare" et annet styringssystem... Det er enn så lenge svært få som har montert 2.0TFSI i gamle Golfer osv også, men noen har gjort det, og jeg tror det er en grunn til det. Kjenner ikke inngåenge hverken den ene eller andre, men et poeng å ta hensyn til er jo hva utgangspunktet ditt er. En 95 bil har jo wiretrekk på gasspedalen, mens alt av 2.0TFSI meg bekjent er Can-Bus og dermed potmeterstyrt. Sikkert mange slike forskjeller relatert til elektronikk og motorstyring. Hvis du ønsker deg 2L ville jeg nok si at å bytte/borre 1.8L du har til 2.0L er en enklere løsning som sådan, da 1.8T er et mer utprøvd utgangspunkt. Så hvis du på død og liv skal tvangsmate en TFSI inn i den gamle A4en ser jeg tre løsninger; - transplantasjon av motor og komplett ledningsnett (pga Can-Bus) - montere motor og finne ettermarkedsmotorstyring som kan håndtere FSI-løsningen. - sjekke med QPeng.com om deres nyutviklede "strippede" plug-n-play motorstyring også fint kan benyttes på øvrig enn gammel Golf-basis. Denne er i seg selv genial da den beholder diagnosemulighetene og eliminerer alt overflødig ift elektronikken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...