Målt avgass uten cat, 1.8T

Anbefalte innlegg

Har i dag målt avgass på NAF-senteret her i Kristaisnund. Skal på EU nå i Mai, så tenkte jeg skulle sjekke hvordan det sto til med avgassen. Vet at jeg uansett kan få feil fordi cat mangler, men det er ikke alltid like lett å se om det er cat på disse bilene.

Det ble målt 3.56, og kravet var å være under 3.50. NAF-karen spurte meg ikke engang om jeg hadde fjerna cat og sa at det mest trolig var falsk-luft som sørget for at bilen fikk for mye bensin eller noe slikt. Så jeg lager meg en liten mix og heller på tanken så vil det nok gå veldig fint gjennom avgass-sjekken neste gang!

Er det noen her som har EU-godkjent biler uten cat tidligere som kan komme med noen tips kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe er galt, biler med kat og lambda skal under 0,5, i tilegg skal lambdaverdi ligge fra 0,97 til 1,03 noe jeg hqr tilgode å se på en bil der katalysator er fjærnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 98-modell måtte ha co under 0.5, så da lurer jeg på om det er en veteranbil du har. :)

Min lå forøvrig på 0.62 uten cat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg godkjente min i forige uke uten cat. hadde 0.06 i avgass. a4 1,8t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min s6 plus har også blitt godkjent 2 ganger uten katalysator. men bare så vidt da. begge gangene lå litt under 0,5. no på siste kontroll tpk eg ikke sjansen, og monterte 2 stk katalysator fra biltema. verdiene ble 0 på både co og hc. men det skal sies at sist eg tok kontrollen uten kat. så blandet eg ca 30 prosent e85 i tanken. vet ikke om det hadde virkning. men verd å prøve:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan montere en slik biltema-cat under bilen ja? Og plugge lambda-hullet. Orker ikke starte å kutte løs på 3" downpipen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte 3" biltema-cat under bilen, funker det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.