#1 Skrevet April 9, 2011 (endret) Noen som kan fortelle hva en linje med masse koder og ordet "SVEISSAK" vil si i vognkortets merknadsfelt? Jeg har jo mine anelser, men noen som vet dette helt sikkert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2011 Husker ikke hva det betyr, men det har ikke noe med sveising å gjøre, som sikkert er det du antar at det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2011 Husker ikke hva det betyr, men det har ikke noe med sveising å gjøre, som sikkert er det du antar at det er. Ok. Hvis noen har mulighet til å sjekke dette opp ASAP, blir jeg veldig glad. Har reist langt for å hente en bil som det har dukket opp diverse saker på i historien nå. Får jo ikke sjekket med Biltilsynet før på Mandag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2011 Er ikke det forkortelse for noe alà Statens Vegvesen Saks nr. ettelleranna? Gjerne en kommentar i forbindelse med ombygging. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2011 Husker ikke hva det betyr, men det har ikke noe med sveising å gjøre, som sikkert er det du antar at det er. Er ikke det forkortelse for noe alà Statens Vegvesen Saks nr. ettelleranna? Gjerne en kommentar i forbindelse med ombygging. Argh, har vi ikke noen i klubben som jobber i Biltilsynet og kan sjekke opp dette midt i helga? Pleeeeeease! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2011 Er ikke det forkortelse for noe alà Statens Vegvesen Saks nr. ettelleranna? Gjerne en kommentar i forbindelse med ombygging. Helt riktig. Hvis man googler SVEISSAK får man opp bla en sak på BMW forumet som omhandler dette. SVEISSAK har med godkjenning av ombygging av bil å gjøre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2011 SVEIS er applikasjonen trafikkstasjonen bruker for å registrere slikt som senkesett o.l. i vognkortet. De kan feks sjekke hvordan vognkortet skal se ut o.l. der. Og så har du Au2sys Enkeltgodkjenning som har med enkeltgodkjenninger å gjøre og "dagens" autosys for normal registrering. Så står det en referanse til en sveissak så er det vel akkurat det, en referanse til en sak i sveis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2011 (endret) Helt riktig. Hvis man googler SVEISSAK får man opp bla en sak på BMW forumet som omhandler dette. SVEISSAK har med godkjenning av ombygging av bil å gjøre SVEISSAK har ikke bare med ombygging av bil å gjøre. Jeg har importert Audien min selv, og dette fikk en egen SVEISSAK i systemet til Tviltilsynet. Det er vel og merket ikke anmerket noe om "SVEISSAK" i vognkortet, så jeg hadde vel og merke sjekket opp dette ytterligere før jeg la pengene på bordet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2011 SVEIS er det interne hiddenregisteret til Statens Vegvesen, og har ikke noe med sveising å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2011 (endret) SVEIS er Statens vegvesens saksbehandlings- og arkivsystem. Alle enkeltgodkjenninger ved ombygging o l blir arkivert der, med dokumentasjon som scannede vedlegg, noen ganger også fotos. Sveisreferansen du har i vognkortet er altså en nyttig arkivreferanse. Christian: Begrepet "Biltilsynet" opphørte i 1996 så der er det ingen ansatte. Nå er alle ansatt i Vegvesenet. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2011 Christian: Begrepet "Biltilsynet" opphørte i 1996 så der er det ingen ansatte. Nå er alle ansatt i Vegvesenet. Jepp, det heter "Statens Vegvesen, Trafikkstasjon" nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 11, 2011 hvist bilen har vert tidligere "kondemnert" og gjenoppbygd, så får den ett sveis nr. sjekk med biltilsynet før du avgjør handelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 11, 2011 Nå har det vært hverdag, hva fant du ut at det var? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 12, 2011 Nå har det vært hverdag, hva fant du ut at det var? Jepp. Det er som nevnt over en slik sak ved 1. gangs registrering i Norge. I dette var det innført i feil "felt" hos Biltilsynet, og dermed havnet det i "Merknader" feltet i Vognkortet. Der skulle det ikke være, så mitt nye vognkort skal ikke ha denne SVEISSAKen når jeg får det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...