#1 Skrevet April 9, 2011 hallo, tror clutchen min begynner å bli litt slitt. Den slurer ikke, men tar veldig langt ut på pedalen! Er det noen stramme/justeringsmuligheter av clutchwire på golf4 ? mvh lars:nana: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2011 Clutch er selvjusterende, og såfremt selvjusteringsmekanismen ikke er defekt må du nok skifte clutchen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2011 Har lest litt rundt, og der står det at man kan kjøpe en "gammeldags" clutchwire, som man kan stramme selv på mekonomen for en liten penge. Funker ikke det? orker ikke bytte clutch til 5-6k når jeg skal kjøpe meg ny bil neste helg liksom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2011 Ka du ska kjøpe no da Lars? Clutchen din e vel litt slitt da vettu. Sjøljusterende den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2011 Har lest litt rundt, og der står det at man kan kjøpe en "gammeldags" clutchwire, som man kan stramme selv på mekonomen for en liten penge. Funker ikke det? orker ikke bytte clutch til 5-6k når jeg skal kjøpe meg ny bil neste helg liksom Gammeldags clutchwire? Det er jo for bruk på biler som ikke har hydraulisk clutch... Skal du selge bilen er det jo absolutt et pluss at bilen har ny clutch (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2011 kan jo ha blitt luft i hydraulikksystemet også så du trenger å lufte litt. Men oddsen for at clutchen burde byttes er ganske stor ja. gjort på en kveld hvis en kan å skru. og selve clutchen koster jo ikke stort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2011 kan jo ha blitt luft i hydraulikksystemet også så du trenger å lufte litt. Men oddsen for at clutchen burde byttes er ganske stor ja. gjort på en kveld hvis en kan å skru. og selve clutchen koster jo ikke stort. Luften kommer jo evnt fra et sted, og da bør man vel sjekke ut hvorfor det plutselig har kommet luft inn - dersom dét er tilfelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2011 kan jo ha blitt luft i hydraulikksystemet også så du trenger å lufte litt. . Tar pedalen lenger ute da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2011 Jepp. Tar lenger ut / ikke i det hele tatt. Men som Dag nevner her at det må være en grunn til at det danner seg luft. Hvis dette har kommet over tid så er det nok mest sannsynlig at det ikke er luft. Kan jo såklart være gammel bremseveske (som også er i samme system) som forårsaker dette men igjen sannsynligheten er liten for at det skal forekomme. Verdt et forsøk med en liter veske og litt lufting såklart. Dog gammel bremseveske koker lettere da det danner seg vann i denne. koker det så blir det igjen luft i systemet. Har du ikke byttet veske nylig ville jeg starta med å sjekke dette kontra bare bytte clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 9, 2011 Den vil kun ta lenger inne/ eller ikke ta i det hele tatt. Komplett umulig at den kan ta lenger ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2011 Har og en clutch pedal som tar langt ute, så det betyr at clutchen er slitt og må byttes om ikke så lenge? har forøvrig kjørt sånn i 2år snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 9, 2011 Kjøp sachs-clutch for 1500 og kom til Kristiansund så skal jeg bytte den på 3 timer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2011 Clurchen har egentlig alltid tatt langt ut skjőnner det at det er et pluss å selge med ny clutch, men på en annen side, så lønner det seg ikke + bilen er ikke strøken lengre heller Blir vell sikkert lexus is200 på meg neste helg kjetil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...