Golf 130hk tdi 2002 mod, er det trygt å kjøpe slik med tiptronic?

Anbefalte innlegg

Hei,

Følte det var mest riktig å legge ut denne posten her.

Men eg fundera på å kjøpe bil no, kom over denne her : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26991301

Har høyrt masse negativt om disse tiptronic kassene! Er det nokon med peiling som kan gje si meining om dette? Noken som har erfaring med disse, i denne kombinasjonen og ca årsmodell?

På forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt 110hk med automat i 2 år. den var chippet, det gikk fint det altså. men den golfen du ser på er muligens opplakkert på høyre side, (dør/forskjerm)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bilen er jo en lett bil i forhold til mange andre biler med samme motor og girkasse. Men en måte å finne ut på om kassen begynner å bli dårlig er å finne en ganske bratt bakke å rygge opp. Hvis kassa slurer å bilen ikke flytter på seg bør du heller se etter en annen bil. Reversen som først takker for seg på tiptronic som oftest. Husker med gru det filteret som stod i kassa på en Passat 3BG jeg hadde for noen år siden. Det var nesten sølvfarget av all metallsponet i oljen,som også forsåvidt var nesten samme fargen : rolleyes Ble en helt annen bil med olje og filterskift på girkassen på den bilen. 130 pd motoren i en Golf er ikke noen dum motor,ganske bra futt i den motoren. Ofte mer enn 130 hk i de også selv uten chip.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på disse kassene, men fått med meg såpass som at hyppige olje- og filterskift er tingen for at de skal ha en mer normal levetid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Sjekk tråden min, jeg måtte bytte;

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=98617

Kan også nevne at den "forsterkede" girkassen jeg kjøpte hos NBS for 3 år siden nå også har begynt å "vibrere" på 5gir rundt "1400-1800 rpm. Da har denne gått kun 45000km, ikke chippet og jeg kjører rolig.... : mad :

Utfra min erfaring hadde jeg holdt meg LANGT unna automatkassene med tiptronic til VW mellom 2001-2005... Aldri mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Sjekk tråden min, jeg måtte bytte;

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=98617

Kan også nevne at den "forsterkede" girkassen jeg kjøpte hos NBS for 3 år siden nå også har begynt å "vibrere" på 5gir rundt "1400-1800 rpm. Da har denne gått kun 45000km, ikke chippet og jeg kjører rolig.... : mad :

Utfra min erfaring hadde jeg holdt meg LANGT unna automatkassene med tiptronic til VW mellom 2001-2005... Aldri mer...

Nå skal det jo sies at det er ZF som lager disse girkassene, og du må da holde deg unna langt flere bilprodusenter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.