#1 Skrevet April 9, 2011 Hei Har bygd om min 16v KR motor til digifant 1 fra G60, men får ingen gnist fra coilen. Har prøvd med ny coil, fortsatt ingenting, prøvde så med en annen styreenhet, det hjalp heller ikke. Har sjekket at det er gjennomgang på den grønne ledningen fra coilen til styreenheten og det er det. Regner med at den rød/svarte og svarte ledningen på coilen ikke skal ha noe å si for gnisten? De er vell bare til turtelleren hvis jeg ikke husker feil, eller? Noen som har noen tips til hva jeg kan sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2011 Har null peiling på Digifant, men har noen feilsøkings pdf-er liggende som jeg kan sende hvis du sender meg mailen din på PM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2011 Har du signal fra hall giver? Hjernen koblet rett opp så den får strøm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2011 Rød/svart er vel strømforsyning til coil? Er det ikke grønn/sort som er til turteller? Mål iaf at du har 12v på terminal 15 på coilen når tenninga er på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2011 Kom til å tenke på en ting. Styreenheten skal ha tenningstrøm. Dette koblet jeg opp med nye releer og tok styrestrøm fra den tjukke svart/gule ledningen bakpå tenningsbryteren. Radioen er jo koblet til den samme ledningen, og den skrur seg jo av når man vrir nøkkelen i startposisjon. Så det jeg tenker da er om den ledningen "mister" spenningen ved start? Jeg målte aldri om styreenheten hadde strøm når jeg vrei på starteren. Har heller ikke bilen hos meg akkurat nå, så får ikke målt dette før på mandag, så håper noen kanskje vet noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2011 Feilen din er at du har koblet opp feil på tenningsbryteren, gul/svart er X-strøm som kuttes når du kjører starteren. Du må koble styrestrøm inn på svart på bryteren, da har du både tenningstrøm og strøm mens du kinner den Lykke til, feilen er funnet! ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2011 Rød/svart er vel strømforsyning til coil? Er det ikke grønn/sort som er til turteller? Mål iaf at du har 12v på terminal 15 på coilen når tenninga er på. Rød og svart er turteller Og grønn skal inn på 15. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...