Hvilket xenon kit tenner fortest?

Anbefalte innlegg

Jeg har xenon i fjærn lysa på bilen men synes at det tar lang tid fra jeg setter de på til de lyser for fullt...

Hvem merker bruker kortest tid fra man setter de på til de lyser for fullt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket merke er Oem?

Og hvor lang tid tar det fra de settes på til de er helt sterke i lyset?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

original equipment manufacturer.. Altså original xenon :P

Ettermonteringskit blir aldri å tenne noe kjapt, da dette er billige løsninger. OEM er dyrt, og best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki

Det jeg synes er tregt sitter ettermontert i en Audi 80, så det er ikke noe orginal xenon og hente til den...

 

Det er jo mulig at et bosch kit hadde vært ganske kjapt til og komme i gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om Hella er en av leverandørene til VAG på Xenon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg undersøke ;)

 

Kanskje folket kan ta tiden på hvor lang tid deres kit tar på og starte opp og poste det her, så får vi litt hidden på de forskjellige settene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 75w kit i fjernlys, og de tenner veldig seint.

men synes ikke det er noe problem akkurat, de tenner jo raskt når de nettop har vært på.

Du har koblet om slik at nærlys ikke slukker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp

Jeg har koblet så nær lysa blir på...

Jeg har også et 75w kit i fjærnlysa, kanskje et 35w kit hadde vært kjappere...

Kan værtfall glemme og blinke på noen med lyshornet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også 75w xenon, tar 5-7 sekunder første gangen, men etterpå så er det ikke et problem, så funker fint som langlys :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan værtfall glemme og blinke på noen med lyshornet...

 

Har du faktisk sjekket dette?

Jeg har kit fra Dybvik Trading på min, som lyser skikkelig etter drøye 5 sek, men lyser med full styrke akkurat ved tenning og ved kjapp blinking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mer W jo saktere tenner de.. Få tak i noen orginale xenon ballaster og bruk overgang til ettermonterings pærene..

 

Alt av xenon lyser fullt ved først blink, eller første tenning.. Hvisdu blinker mange ganger etter hverandre har det ikke full effekt.. Er jo det xenonpæra gjør, blinker fullt, for så å "varme" seg gradvis opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel derfor det originalt brukes bixenon, pæra lyser konstant mens innmaten beveger på seg til en annen stilling når du skrur på blend. Da trenger ikke pæra å skrus av og på i det hele tatt.

Vil alltid bli forsinkelse i xenon pærer som skrus på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen for at de tenner tregt er på grunn av billige ballaster, på A6en min har jeg "kina-xenon" som bruker en halv dag på å tenne og på S6en har jeg bygget om til D2S-pærer og skikkelige ballaster, samme som Mazda bruker på sine biler, og dette tenner som OEM.. Så om du skal ha lys som tenner fort, så koster det litt mer en de settene til 250,- fra kina..

 

Og på bi-xenon så er det ofte en solenoid montert i linsa som trekker ned en vegg, veggen som gjør at man ser en fin cutoff når man står mot en vegg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenner ikke raskere med et 35w sett til 1500,- heller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde fjærnlysa tent som OEM xenon så hadde det ikke vært noe problem.. Orginal Bi-xenon uten ekstra halogen fjærnlys er jo møkk, bare hør med folk med A6 4f her inne :P

 

Men er bare å få tak i OEM ballaster, så får man overganger til ettermonteringspærer..

 

Tenner ikke raskere med et 35w sett til 1500,- heller...

 

VVME settene jeg har prøvd, som er en del, tenner 35 kjappere enn 55.. Jeg har begge deler på bilen..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VVME settene jeg har prøvd, som er en del, tenner 35 kjappere enn 55.. Jeg har begge deler på bilen..:)

 

Jeg har nettopp byttet fra 55w til 35w ballaster, da canbus ikke likte 55, og jeg merker ikke forskjell på tidsbruken, i hvert fall...

Uansett er det bare småkaker, OEM vil alltid være best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når man får ett sett til litt over 400kr inkl frakt rett hjem på døra etter 3 dager, så kan det bare ta de 4+ sekundene det tar for min del :)

 

Men ja, OEM tenner mye raskere, det er det ingen tvil om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På nærlys spiller det jo ingen trille.. Er værre med fjærnlys.. For når jeg skrur på de vil jeg gjerne ha lys ganske med en gang ;)

Har 55W i tusenmetra på taket, og de bruker litt tid, men har til gjengjeld H4 hovedlykter, så ha jo fjærnlys med en gang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenner ikke raskere med et 35w sett til 1500,- heller...

 

Et sett til 1500kr er akurat det samme som et til 400kr fra ebay/vvme, bare at de som selger det tar god fortjeneste på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke når de ikke leverer sokkelen jeg skal ha, samtidig med integrert DRL-pære :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare balastene som er forskjellen på et 35w og et 55w kitt fra vvme?

Og vil det være forskjell på elektroniske og vanlige balaster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pærene er merket med wattstyrke, så det er nok forskjell der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.