Hvordan finne ut om en bil har kjørevarmer orginalt ?

Anbefalte innlegg

Driver å prøver å finne ut om konebilen har montert kjørevarmer av typen Webasto/Eberspacher.....har stått på hue nedi motorrommet uten å blitt noe klokere. Er det noe spesielle ting man kan se etter for å finne det ut ? Bilen blir veldig fort driftsvarm for å være en tdi. Det er en 06 mod. Skoda Octavia 1.9 TDI 4x4. Hvis det er Webasto el. lignende så frister det å montere fjernstyrings-sett på den ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell glødeplugger? i kjølesystemet på den :)

Kjører selv en Octavia når jeg har vakt hos drosjen og den blir varm bare av og stå på tomgang i rundt 15min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å prøver å finne ut om konebilen har montert kjørevarmer av typen Webasto/Eberspacher.....har stått på hue nedi motorrommet uten å blitt noe klokere. Er det noe spesielle ting man kan se etter for å finne det ut ? Bilen blir veldig fort driftsvarm for å være en tdi. Det er en 06 mod. Skoda Octavia 1.9 TDI 4x4. Hvis det er Webasto el. lignende så frister det å montere fjernstyrings-sett på den ;)

Jeg har webasto fyrer på min A4 07 modell og der sitter det eksos utløp rett under venstre forhjul, ser den ganske godt hvis du bøyer deg ned å ser innunder bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss at på vag er vel ekstra knapp på klimaanlegget for å skru på varmeren om det er ønskelig utenom de innprogrammerte temperaturer: f.eks slik som denne: auxheat.jpg

Uten den knappen er det vel ikke ekstra varmer, kun elektrisk forvarmer eller gløder som nevt over. (så vidt jeg har forstått da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell glødeplugger? i kjølesystemet på den :)

Kjører selv en Octavia når jeg har vakt hos drosjen og den blir varm bare av og stå på tomgang i rundt 15min :)

Ok,har ikke sjekka så veldig nøye som sagt. Men det er godt mulig det er glødeplugger i kjølesystemet. Blir varm på null komma svisj jo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er ikke glødeplugger i kjøleflensen på Tdi motorer på Octavia 2. gen.

Nei, bilen kan ha webasto selvom den knappen i climadisplayet ikke er montert.

Webasto er ikke orginalt på Skoda, så om ikke bilen er spesialbestillt med webasto har den ikke. Men om den har, sitter den i fronten, høyre side. Ta ut lykta høyre side foran så ser du rett ned på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.