#1 Skrevet April 9, 2011 (endret) Hei. Sikringen til kurvelysene ryker konsekvent når motoren går. Hendelsesforløp; Slår på parklys og så kurvelys. Når bilen står med tenningen på og motor ikke er igang, virker kurvelysene. Når jeg starter motoren og bilen står på tomgang, virker de også. Når jeg setter bilen i gir og kjører, går sikringen... Har skrudd av kurvelysene, sjekket for fukt, sjekket koblinger, byttet pærer. Har også forsøkt å skiftet ut sikring med 20 sikring isteden for 15, men denne ryker også med en gang jeg slår på kurvelysene når bilen er igang. Kan nevne at dette problemet oppsto etter at jeg skiftet til ny 120A dynamo: http://www.norskbildelsenter.no/Bilder/Varer/630x475/Vare_12275_1.jpg Noen som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2011 Hei.Sikringen til kurvelysene ryker konsekvent når motoren går. Hendelsesforløp; Slår på parklys og så kurvelys. Når bilen står med tenningen på og motor ikke er igang, virker kurvelysene. Når jeg starter motoren og bilen står på tomgang, virker de også. Når jeg setter bilen i gir og kjører, går sikringen... Har skrudd av kurvelysene, sjekket for fukt, sjekket koblinger, byttet pærer. Har også forsøkt å skiftet ut sikring med 20 sikring isteden for 15, men denne ryker også med en gang jeg slår på kurvelysene når bilen er igang. Kan nevne at dette problemet oppsto etter at jeg skiftet til ny 120A dynamo: http://www.norskbildelsenter.no/Bilder/Varer/630x475/Vare_12275_1.jpg Noen som kan hjelpe? Det er ikke dynamoen din som lader for mye, altså for høy spenning? Sjekk spenningen (antall volt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2011 Øker spenningen, faller strømmen, så i teorien skal pærene bruke mindre strøm.. (såklart også kortere levetid på pærene på høyere spenning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2011 Det er ikke dynamoen din som lader for mye, altså for høy spenning?Sjekk spenningen (antall volt). Jo jeg har tenkt litt på dette, men skulle ikke andre sikringer til div annet også gått da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2011 Bumper denne. Har målt og sjekket, tatt ut kurvelysene, gjort rent skrudd i på nytt, men fortsatt samme problemet... Lysene kan virke en stund (en dag eller to) for så å sprenge sikringen på nytt helt uten forvarsel.. Er dette noe som evt kan leses av i en VAG COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2011 Har ikke så veldig mange andre forslag enn at det kan være kontakt til jord som kommer og går, mao. en av ledningene som har fått gnisset av isolasjonen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2011 Hadde samme problem på min, og da var problemet slik Chris sier. Sjekk ledningene. Det gjore jeg og ble kvitt problemet :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...