Sikring til kurvelys ryker hele tiden Passat 2002..

Anbefalte innlegg

Hei.

Sikringen til kurvelysene ryker konsekvent når motoren går.

Hendelsesforløp; Slår på parklys og så kurvelys. Når bilen står med tenningen på og motor ikke er igang, virker kurvelysene. Når jeg starter motoren og bilen står på tomgang, virker de også. Når jeg setter bilen i gir og kjører, går sikringen...

Har skrudd av kurvelysene, sjekket for fukt, sjekket koblinger, byttet pærer. Har også forsøkt å skiftet ut sikring med 20 sikring isteden for 15, men denne ryker også med en gang jeg slår på kurvelysene når bilen er igang.

Kan nevne at dette problemet oppsto etter at jeg skiftet til ny 120A dynamo: http://www.norskbildelsenter.no/Bilder/Varer/630x475/Vare_12275_1.jpg

Noen som kan hjelpe? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Sikringen til kurvelysene ryker konsekvent når motoren går.

Hendelsesforløp; Slår på parklys og så kurvelys. Når bilen står med tenningen på og motor ikke er igang, virker kurvelysene. Når jeg starter motoren og bilen står på tomgang, virker de også. Når jeg setter bilen i gir og kjører, går sikringen...

Har skrudd av kurvelysene, sjekket for fukt, sjekket koblinger, byttet pærer. Har også forsøkt å skiftet ut sikring med 20 sikring isteden for 15, men denne ryker også med en gang jeg slår på kurvelysene når bilen er igang.

Kan nevne at dette problemet oppsto etter at jeg skiftet til ny 120A dynamo: http://www.norskbildelsenter.no/Bilder/Varer/630x475/Vare_12275_1.jpg

Noen som kan hjelpe? : klø :

Det er ikke dynamoen din som lader for mye, altså for høy spenning?

Sjekk spenningen (antall volt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øker spenningen, faller strømmen, så i teorien skal pærene bruke mindre strøm..

(såklart også kortere levetid på pærene på høyere spenning)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke dynamoen din som lader for mye, altså for høy spenning?

Sjekk spenningen (antall volt).

Jo jeg har tenkt litt på dette, men skulle ikke andre sikringer til div annet også gått da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne.

Har målt og sjekket, tatt ut kurvelysene, gjort rent skrudd i på nytt, men fortsatt samme problemet... Lysene kan virke en stund (en dag eller to) for så å sprenge sikringen på nytt helt uten forvarsel.. Er dette noe som evt kan leses av i en VAG COM? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så veldig mange andre forslag enn at det kan være kontakt til jord som kommer og går, mao. en av ledningene som har fått gnisset av isolasjonen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min, og da var problemet slik Chris sier. Sjekk ledningene. Det gjore jeg og ble kvitt problemet :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.