#1 Skrevet April 10, 2011 (endret) Har ettermontert Isofix fester på høyre side bak i bilen til min søster. (07mod A4 Avant) Det jeg begynner å stusse litt på nå er om det skal gjøres noe med Airbagen som er på sida i baksetet? Prøvde å søke litt ang dette, men fann ikke noe relevant info i farta. Kan det hende at dette kobles ut om man deaktiverer pass.airbagen ved hjelp av nøkkelbryteren i hanskerommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2011 slik eg har sett så blir ikkje side airbag like stor som ein som er framme i ratt/dashbord. den dekker vel døra og ca 10cm tykk. du kan kun deaktivere passasjer bagen framme når du har barnesete framme. den deaktiverer ikkje dei bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2011 slik eg har sett så blir ikkje side airbag like stor som ein som er framme i ratt/dashbord.den dekker vel døra og ca 10cm tykk. du kan kun deaktivere passasjer bagen framme når du har barnesete framme. den deaktiverer ikkje dei bak. Ja, kan nesten tenkte meg at det er kún airbag og beltestrammer framme som blir deaktivert med bryteren. Utrolig hvor lite info jeg finner om dette på nettet.. Skal sjekke det litt nærmere på jobb imorgen og legge ut svaret her om flere lurer på det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2011 du kan kun deaktivere passasjer bagen framme når du har barnesete framme. Dette er forbudt. Barnesete skal ikke sitte foran i en bil uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2011 Dette er forbudt. Barnesete skal ikke sitte foran i en bil uansett. litt kjipt for dei som henter unga sine i caddy da, der er det vertfall mulig å skru av airbag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2011 litt kjipt for dei som henter unga sine i caddy da, der er det vertfall mulig å skru av airbag Absolutt for den som ikke har andre alternativer. Men det handler om barnets sikkerhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2011 Absolutt for den som ikke har andre alternativer. Men det handler om barnets sikkerhet. sjølvsagt barnas sikkerhet først. men eg kan ikkje ha tre biler på tunet. 1 arbeidsbil, kone bil og ein bil til meg som eg skal henta ungen i barnehagen med. men for å legga diskusjonen død så har begge rett ang barnesete framme. det er ulovlig å plassere ein bakovervendt sete der airbagen er aktiv. men det er og farlig å sette i eit framovervendt. sitart fra trygg trafikk Kan barn sitte i forsete der det er kollisjonspute?Det er livsfarlig å plassere et barn i bakovervendt barnestol foran en kollisjonspute som ikke er deaktivert. Med de nye reglene er det også blitt forbudt. Men kollisjonsputen er også farlig for barn som sitter forovervendt. Trygg Trafikk anbefaler ikke at barn som er lavere enn 140 cm sitter foran en aktiv kollisjonspute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 10, 2011 Dette er forbudt. Barnesete skal ikke sitte foran i en bil uansett. Det er lov om airbagen er deaktivert framme. men, det var ikke dette tråden skulle handle om. Det finnes nok tråder som omhandler airbag og barneseter i pass.sete framme;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...