Hvilken dekk dim på 8.5x19 og 9.5x19 på Scirocco??

Anbefalte innlegg

Har overtatt noen amg replica felger i 8.5"x19" og 9.5"x19" som jeg vurderer å putte på Scirocco'en. Prøvde ene bak felgen med dekket som står på (265/30R19), men det så litt bredt ut. Går det greit å bruke 235/35R19 både foran og bak selv om det er forskjellig bredde på felgene?? Eller er det andre dimensjoner jeg bør vurdere??

 

Knut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva som går på din, men ift. bredde på felg syntes jeg 9" ble akkurat litt for bredt for dekk i 245-bredde, litt strekk. Synes de jeg har nå på 8,5" er bedre, hvor dekksiden går "rett ned". Ser mer riktig ut i mine øyne. Hvis 265 er for bredt bak ville jeg tenkt 255 bak og min. 235 foran. Kan vel også være noe forskjell ift. dekktype.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket innpress er det på felgene da?

 

Jeg kjører med 9,5x20 Et 36 foran og bak med 235/30-20 på sommeren og 9x19 ET 33 med 235/35-19 på vinteren

 

Det vil i mine øyne se dumt ut med 8,5 foran og 9,5 bak, da det er bedre plass foran. Jeg har felgene mine foran noen mm innenfor kanten, mens samme felg bak stikker akkurat utenfor (kanten, ikke dekket)

 

4581908558_d89514bdd5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et35 både foran og bak. Hadde nok sikkert sett bedre ut med 9.5 foran og bak, men jeg fikk felgene gratis så håpet å kunne bruke de.

Men vil det være noe problem å kjøre med samme dekk dim på felger med ulik bredde?? Regner ikke med at det blir så stor forskjell i omkrets fordi om det blir en del mer strekk på bakdekket??

 

På vedlagt bilde er det 8.5x19 foran og 9.5x19 bak et35. Ser no bedre ut enn de orginale 18" felgene jeg kjører med no.

p1600849.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vil det være noe problem å kjøre med samme dekk dim på felger med ulik bredde?? Regner ikke med at det blir så stor forskjell i omkrets fordi om det blir en del mer strekk på bakdekket??

 

Du trenger jo ikke ha samme rulleomkrets forann og bak, må du kjøpe nye dekk hadde jeg kjøpt breiere bak for å få likt "strekk", kjører selv 8,5(et17)/9,5(et35) 18" med 225 på alle, hadde vært bedre med ulik dim for syns skyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har overtatt noen amg replica felger i 8.5"x19" og 9.5"x19" som jeg vurderer å putte på Scirocco'en. Prøvde ene bak felgen med dekket som står på (265/30R19), men det så litt bredt ut. Går det greit å bruke 235/35R19 både foran og bak selv om det er forskjellig bredde på felgene?? Eller er det andre dimensjoner jeg bør vurdere??

 

Knut

 

Siden det er så svære hjulbuer på Scirocco, spesielt foran, ville jeg vurdert 245/35 19 rund baut. Evt 235/35 med en 10mm spacer (med sentrering) foran for å veie opp for bakfelgens bredde på en bil som er bredere foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så med andre ord så er det ikke noe problem å kjøre med 235/35 eventuelt 245/35 hele veien rundt. Får sjekke litt priser å se hva jeg ender på.

Fikk prøvd felgene på i dag. Synes det så ganske bra ut selv om det antagelig hadde sett bedre ut med samme felgbredde foran og bak. Dekkene som står på på bildene er 235/35 foran og 265/30 bak. Dekket stikker vel litt mye ut bak. Men nå er dette Federal dekk som jeg har forstått er ganske breie i forhold til andre.

Og ja, bilen skal senkes:-)

IMG_0093.JPG

IMG_0096.JPG

IMG_0097 redusert.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjøpt nye dekk til felgene eller? Hva ble det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.