Dekkdimensjon på 10x20" felg

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på nye dekk på BMWen min..

Står 295 bak nå, noe som gir rettopp vegg på dekka..

Bilen er ikke mye senka, så vil ikke ha noe enorm strekk.. Tenker først 275/30, men har ikke så mye erfaring med slikt.

 

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Lurer på nye dekk på BMWen min..

Står 295 bak nå, noe som gir rettopp vegg på dekka..

Bilen er ikke mye senka, så vil ikke ha noe enorm strekk.. Tenker først 275/30, men har ikke så mye erfaring med slikt.

 

Noen forslag?

Mere senk, og kjør på med 245/30/20 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC00329.jpg

 

10x20" felg med 255/30-20 Nankang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245 blir veldig mye strekk.

275-30 gir ingen strekk og ser penest ut.

Hvilken dim. har du foran? 275-30 er ett rimelig stort hjul.

Bruker ikke 5-serie 245-30 foran og 285-25 bak på sine Hartge hjul tro? 9 og 10" x 20"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/30 på 9" foran og 295/25 på 10" bak..

Bilen skal ikke senkes mer, så da er vell 275 beste alternativ.. Bytter ikke framdekka, der er perfekt vinkel på dekkveggen med 245

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ikke du ha bredest mulig dekk for å få momentet ned i bakken da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg også tenkt på.. Spinner ved flat fjøl selv med 295 michelin pilot sport 2 så..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg også tenkt på.. Spinner ved flat fjøl selv med 295 michelin pilot sport 2 så..

 

Da hadde ikke jeg gått ned i bredde iallefall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/30 på 9" foran og 295/25 på 10" bak..

Bilen skal ikke senkes mer, så da er vell 275 beste alternativ.. Bytter ikke framdekka, der er perfekt vinkel på dekkveggen med 245

 

245/30 og 295/25 gir like store hjul, med 275 må du velge mellom 30 eller 25 profil og det vil kanskje synes at bakhjulet er større/mindre enn forhjulet. Ville i hvertfall ikke valgt 275/30, da er 285/25 et bedre valg hvis du vil litt ned fra 295 (som egentlig er det beste hvis når man har plass).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke du texas med antispinn/sladd om du setter på hjul med mindre rulleomkrets bak i forhold til fremme da? Bilen vil jo tro den spinner bak (mer en den allerede gjør)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.