Hvilken ledning inn på vakumpumpe er "lås" signal

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har en Audi A4 98mod som jeg driver og monterer fjernstyring til sentralåsen på.

Settet er fra Rclick.co.uk og har så langt jeg har kommet nå sett ut til og fungere greit.

 

Problemet er at i manualen jeg fikk fra dem så er fargen de oppgir på den ledningen som går inn på vakumpumpa som jeg skal koble på feil. var vel brun/grå på 12pins kontakta de sier er signalet inn for og låse dørene, Men denne ledningen har vertfall ikke jeg :D

 

Så lurte på om noen vet hvilken ledning som går inn på vakumpumpa som er signal inn for og låse dørene?

Har da først en 10pin? som er svart og lilla, dette er vel bare strømmen inn på pumpa tror jeg. Ellers har jeg en gul 16pin kontakt og en svart/hvit 16pins kontakt. I følge manualen som følger med skal signalet for og åpne døra inn på den hvite/grå ledningen på 16pins kontakten (Dette fungerer fint!) Men som nevt så stemmer det ikke at jeg har en brun/grå ledning på 12 pins kontakta?

 

Så om noen har erfaring med dette hadde det vært fint! Møller vet vel kanskje dette også men :)

 

-Daniel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg nevnte på bilforumet...

 

Er 2 ledninger, en for unlock og en for lock.

 

POWER LOCK: BROWN/GRAY or RED/BROWN

POWER UNLOCK: GRAY/WHITE

 

Husk også på at unlock skal ha dobbel puls!

 

Du får lete grundig etter den ledningen, kan være veldig vanskelig å se fargen, sleit litt med det samme men fant den til slutt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg nevnte på bilforumet...

 

Er 2 ledninger, en for unlock og en for lock.

 

POWER LOCK: BROWN/GRAY or RED/BROWN

POWER UNLOCK: GRAY/WHITE

 

Husk også på at unlock skal ha dobbel puls!

 

Du får lete grundig etter den ledningen, kan være veldig vanskelig å se fargen, sleit litt med det samme men fant den til slutt!

 

Jeg har nå sett GRUNDIG etter. og ingen ledninger i hele tatt er brune og grå inn på pumpa. Men jeg har føvrig 1 rød/brun ledning inn på 10 pins plugen (svart) men denne funger ikke ;(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får du ta fram multimetret :)

Kan springe ut litt senere i kveld å sjekke hvordan jeg koblet det på min :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får du ta fram multimetret :)

Kan springe ut litt senere i kveld å sjekke hvordan jeg koblet det på min :)

 

hehe, må neste kjøpe meg batteri til multimeteret igjen da xD

Ble for lav spenning for gløde lampa vertfall.

 

Fint om du orker ta en titt også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men tenkte på en ting, hvordan skal jeg klare og måle en signal puls som er på 0.5s ? Har prøvd med prøvelampe uten hell. Samt kommer det noe signal til pumpa når manuelt låser dørene uansett ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en slik bryter i førerdøra som låser/låser opp alle dørene :) ? I så fall så tar du av dørtrekket og sjekker fargene som går inn på bryteren der :) Du kan også koble deg inn der med styringen, det gjorde ihvertfall jeg :)

 

Erlend

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en slik bryter i førerdøra som låser/låser opp alle dørene :) ? I så fall så tar du av dørtrekket og sjekker fargene som går inn på bryteren der :) Du kan også koble deg inn der med styringen, det gjorde ihvertfall jeg :)

 

Erlend

 

Mener jeg har sentral lås uansett dør, så om låser pasasjer siden så låses alt.

Blir jo utrolig tungvint og dra en ledning gjennom hele bilen og koble meg inn der da :) Men er jo en mulighet og fått sett inni der, selv om jeg mener det var utrolig mye dilldall for og få av dørtrekket?

 

Aventer litt og ser om han over her orker ta en titt bak i sin bil og se hvilken ledning han bruker.

Er jo litt problematisk at det varierer såppas fra årsmodell til årsmodell også, samt møller sier bare jeg skal bruke edwin for og finne el skjema, noe som koster : bråk :

 

Så er det jo om låsinga sitter på 10 pin svart plug eller 16pin gul plugg også, kan jo bli litt skummelt og sende strøm signaler inn på alt av ledninger der også :P

 

Edit: Så du mente egen bryter på INNSIDEN av døra :D har nok ikke noe slikt nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var alt i orden : rock :

 

Tenkte bare faen heller og prøvde meg litt fram, gikk på 2. forsøk :)

Var rød/blå ledning inn på 12pins pluggen som var låse signalet på min bil.

Helt utrolig rekkevidde på den også : faint : Blinker fint og allt når låser opp og igjen nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.