Noen som kan gi meg delenummer til AC vifte Passat 1.9 TDI Climatronic?

Anbefalte innlegg

Edit; fikk delenummer hos Svebjørn Auto i Narvik (VW forhandler)... : rock :

 

Hei.

Viften til AC anlegget (den som sitter fremme i motorrommet på radiatoren) har tatt kvelden. Må dermed skifte hele sulamitten. Jeg tenkte å bestille fra NBS, men de må ha delenummer, og det gir ikke VW ut... Det kan jeg respektere, men å la dem gjøre jobben er ikke aktuelt siden jeg nå skal av med fronten uansett for å skifte nærlyspærer. Jeg vil derfor gjøre dette selv og spare meg en god del 1000lapper.

 

Derfor; er det noen som kan hjelpe meg med hvor jeg finner delenummeret, eller kanskje noen kan finne det for meg?

 

Bilen er en 2002 Passat Highline 130hk 1.9TDI Tiptronic med Climatronic.

 

Hadde vært kjekt med hurtig svar, da jeg tenkte å gjøre dette i Påskeferien og trenger å få avgårde en bestilling til NBS... : klø :

 

PS, hvis noen vet om dette er en jobb jeg IKKE bør sette igang med selv, så gi meg et vink! ;)

 

Mvh

Truls Johnsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet den vifta (den elektriske) på Passaten kona hadde og det var grei skruing. Måtte ikke demontere noe annet enn selve vifta. Eneste knotet var å få lagt kablene skikkelig ned på undersiden av vifta. Husker selvsagt ikke delenr... Ring en annen VW forhandler, jeg har ikke opplevd det som vanskelig å få utlevert delenr. Jeg skrudde den forøvrig ut først, for så å kjøpe ny på Norskbildelsenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet den vifta (den elektriske) på Passaten kona hadde og det var grei skruing. Måtte ikke demontere noe annet enn selve vifta. Eneste knotet var å få lagt kablene skikkelig ned på undersiden av vifta. Husker selvsagt ikke delenr... Ring en annen VW forhandler, jeg har ikke opplevd det som vanskelig å få utlevert delenr. Jeg skrudde den forøvrig ut først, for så å kjøpe ny på Norskbildelsenter.

 

Takk for svar! Så du mener altså at du fikk til å skifte selve vifta uten å ta av fronten? Det hørtes jo veldig bra ut! :)

Du husker vel ikke tilfeldigvis hvor på vifta delenummeret satt? Tenker da på om det lar seg gjøre å lese av nummeret og bestille før jeg demonterer..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, den elektriske byttes uten å demontere noe annet. Var vel kun en eller to skruer, så var den bare presset på plass i noen fester. Men kabelen skal trekkes på nedsiden av vifta i et spor, og det var litt trangt. Får gjort mye på 1 time!

 

Husker ikke hvor nr stod, men slik pleier å stå ved motoren et sted.

Men hvis den allerede er gåen så er det ikke noe stress å demontere den for så å kjøre uten. Ville bare ikke stått så mye på tomgang for da synker trykket i anlegget når det blir for varmt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, den elektriske byttes uten å demontere noe annet. Var vel kun en eller to skruer, så var den bare presset på plass i noen fester. Men kabelen skal trekkes på nedsiden av vifta i et spor, og det var litt trangt. Får gjort mye på 1 time!

 

Husker ikke hvor nr stod, men slik pleier å stå ved motoren et sted.

Men hvis den allerede er gåen så er det ikke noe stress å demontere den for så å kjøre uten. Ville bare ikke stått så mye på tomgang for da synker trykket i anlegget når det blir for varmt.

 

Ok! Skal forsøke å se om jeg får den av over helgen. Har forresten satt Climatronicen på "Econ", så da går ikke den kjølevifta i det hele tatt. Ihvertfall ikke slik temperaturen er her oppe nå... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, den elektriske byttes uten å demontere noe annet. Var vel kun en eller to skruer, så var den bare presset på plass i noen fester. Men kabelen skal trekkes på nedsiden av vifta i et spor, og det var litt trangt. Får gjort mye på 1 time!

 

Husker ikke hvor nr stod, men slik pleier å stå ved motoren et sted.

Men hvis den allerede er gåen så er det ikke noe stress å demontere den for så å kjøre uten. Ville bare ikke stått så mye på tomgang for da synker trykket i anlegget når det blir for varmt.

 

Trykket i anlegget stiger når det ikke får en jevn luftstrøm over seg, og det eneste som skjer om denne viften ikke er i funksjon er at høytrykksbryteren slår ut og kompressoren stopper. Mao ikke farlig what so ever :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa ikke at var farlig ;) Man får en "fiiiiin" vifteriem lyd når kompressoren stopper og reima fortsetter å gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa ikke at var farlig ;) Man får en "fiiiiin" vifteriem lyd når kompressoren stopper og reima fortsetter å gå.

 

Det høres ikke helt stabilt ut. Når kompressorclutchen er jo en magnetkobling som påføres strøm for å være innkoblet, og når den er utkoblet løper remhjulet fritt. Da skal du ikke høre noe som helst. Dersom du hører hvining derfra hadde jeg sjekket ut om lageret i clutchen er gåent, for det vil høres uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt det slik på 2 kompressorer. 1 brukt og 1 splitter ny byttet på verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.