#1 Skrevet April 12, 2011 Hei alle. Har nå investert i 380 kit til S6`en. Er akkurat ferdig med all monteringen, og har tatt et par testturer. Ved første prøvetur gikk bilen dårlig, og var veldig treg til å bygge opp turbotrykk. På 2 gir gikk den innimellom sånn tålelig greit. Litt senere tok jeg en ny tur. Etter å ha gitt jernet på 2 gir kom det et forj.... smell, og motoren døde. Svingte inn på nærmeste busstopp og gikk ut å kikket. Det viste seg at det har vært et stort tilbakeslag på luftsiden. Trykkslangen hadde hoppet av mellom manifold og plastrør til IC. Plastrøret var blåst av selve Ic`en, og dette hadde faktisk slått støtfangeren ut av feste sitt.... Er det noen som har noen idè om hva som har skjedd her??? Setter pris på alle gode svar og meninger. Mvh Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2011 tyder på mye ladetrykk det der, mye ladet du da? manuell en n75 for å regulere trykket ditt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2011 tyder på mye ladetrykk det der, mye ladet du da? manuell en n75 for å regulere trykket ditt da? Tror nok ikke det var for høyt ladetrykk da jeg har hatt litt problemer med å bygge det opp. Hørtes heller ikke slik ut. Så ikke på måleren da det smalt men er 99% sikker på at det ikke var for høyt. Det må ha vært et tilbakeslag fra motoren av en eller annen grunn, men sjønner det ikke helt. Hvis det har vært en luftlekkasje fra før har den vel gått mektig feit. Kan det ha forårsaket noe slikt?? Kunne se ut som om det ikke har vært helt tett mellom plastdekselet og IC èn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2011 kan ha begynt å lekke først ja, og da går den fett ja. er nok bare å bytte ic og prøve igjen forsiktig om du akkurat har trimmet den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2011 Noen i Grenland som har orginal IC og trykkrør i ok stand som de vil bli kvitt??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2011 skal vel helst hatt den i går du da?, skal bytte min men venter på et par deler, så kan drøye litt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2011 skal vel helst hatt den i går du da?, skal bytte min men venter på et par deler, så kan drøye litt da I går hadde passet veldig bra ja Skal se om jeg får reparert min i morgen. Hvis jeg får ordnet den sånn høvelig er det jo ikke lengre no stress. Hvor langt frem i tid snakker du om da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2011 I går hadde passet veldig bra ja Skal se om jeg får reparert min i morgen. Hvis jeg får ordnet den sånn høvelig er det jo ikke lengre no stress. Hvor langt frem i tid snakker du om da? delene er på vei så blir vel ikke så lenge håper jeg før det er på plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2011 Spratt selve enden på IC`en av? Hvis disse er av plast, så holder de som regel ikke ved høye ladetrykk...Er en grunn til man bytter til ALU Ic, med sveiste ender: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2011 Spratt selve enden på IC`en av? Hvis disse er av plast, så holder de som regel ikke ved høye ladetrykk...Er en grunn til man bytter til ALU Ic, med sveiste ender: smil : Var selve enden som spratt av ja. Men tror fortsatt ikke at det var høyt ladetrykk som gjorde det. Virker fortsatt litt merkelig synes jeg. Noen som har noen teorier på hva som kan ha skjedd? Var noe litt eksplosivt ved hele greia. Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2011 En orginal f.eks volvo 940 tic IC holder ikke til mer enn ca 1 bar, og hvis du kjører 380 hk kit på en 2.2 er vell du oppe i mere enn 1 bar? Og det høres ganske så eksplosivt i det den plast enden spretter av:) Er en DEL liter luft som skal ut;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2011 En orginal f.eks volvo 940 tic IC holder ikke til mer enn ca 1 bar, og hvis du kjører 380 hk kit på en 2.2 er vell du oppe i mere enn 1 bar? Og det høres ganske så eksplosivt i det den plast enden spretter av:) Er en DEL liter luft som skal ut;) Problemet er bare at bilen gikk dårlig, og jeg fikk ikke opp ladetrykket. Da dette skjedde skulle jeg ut på en test tur for å prøve å feilsøke litt på hva grunnen til at den gikk så dårlig kunne være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2011 Hvis du har orginal eksos med katter, så kan det gå skikkelig dårlig hvis det er dårlig flow gjennom eksosen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 12, 2011 Har orginal IC liggende, ligger i langesund =) Ring meg på 92881484 om du trenger, er hjemme så du kan hente den i kveld =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 13, 2011 Kanskje greit å fortelle om hvilke komponenter du har puttet på bilen ved denne oppgraderingen. Men fester lite tro på at det er eksosanlegget ditt som har skyld i dette. Det økte baktrykket gir vel problemer med å få ordentlig fløde gjennom toppen, med resulterende dårlig effekt, men ikke noe eksploderende IC! EDIT! Kjører 1.6 bar på min originale IC med 380hk, og det fungerer uten problem det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 13, 2011 Kanskje greit å fortelle om hvilke komponenter du har puttet på bilen ved denne oppgraderingen. Men fester lite tro på at det er eksosanlegget ditt som har skyld i dette. Det økte baktrykket gir vel problemer med å få ordentlig fløde gjennom toppen, med resulterende dårlig effekt, men ikke noe eksploderende IC! EDIT! Kjører 1.6 bar på min originale IC med 380hk, og det fungerer uten problem det. Følgende er skiftet ifm oppgraderinga: Grenrør 3" eksos helt fra turbo turbo åpent filter resirk bensinpumpe bensintrykksregulator wastegate fjær Samco slanger Det er ihvertfall det jeg kommer på i farta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 13, 2011 ladetrykket river godt i trykkrør, har blåst av mine flere ganger bare pga ladetrykk. så ikke noe unormalt det, du har vel sikkert det dobbelte ladetrykk nå av hva ic'n din var bygget for. så få på en skikkelig ic å prøv igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 13, 2011 Prøv å få tak i en ic fra S4 (C4). Disse er identiske med din, men i hel aluminium. Tåler mye mere trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 13, 2011 Har du montert chip da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 13, 2011 Har idag montert IC fra en S4 (som Rune Bjørnøy skrev) i helaluminium. Chip er selvfølgelig også montert. Monterte også manuell boostkontroller. Det som nå skjer er at bilen går litt rykkete. Ved flat pedal så nøler den veldig, så kommer den ganske bra før den begynner å lugge igjen. Så at måleren i dash viste 2,5 bar, men det bare putrer, og den henger liksom igjen. Er vi nå over på disse berømte coilene tro?? Noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 13, 2011 Min oppførte seg helt likt. Skiftet coiler og alt ble helt fint igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 13, 2011 Finnes det noen måte å sjekke tilstanden til disse coilene på tro? Kjedelig å kjøpe et fullt sett med coiler for å oppdage at det var noe annet som var årsaken. Kan også nevne at den går veldig fint på tomgang, og problemene viser seg bare ved pådrag. Tok ut feilkoder akkurat. Var ikke noe spesiellt unntatt: "Throttle Position Sensor - Signal Out of Range (G69) Also check for loose ECM power relay" Kan denne ha kommet ifm at jeg satt inn chippen?. Har slettet den nå, så får jeg se om den kommer tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 13, 2011 Typisk tegn på dårlige coiler er at de ikke gir sterk nok gnist, under høyere trykk. Min gikk helt perfekt, uten noe som helst nykking, opp til 1,2 bar. Alt over, nykket og nølte den veldig. Hvis jeg dro den forsiktig opp (lavere trykk), var alt normalt. Du kan jo prøve nye plugger først, men jeg holder en knapp på coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 14, 2011 Følgende er skiftet ifm oppgraderinga: Grenrør 3" eksos helt fra turbo turbo åpent filter resirk bensinpumpe bensintrykksregulator wastegate fjær Samco slanger Det er ihvertfall det jeg kommer på i farta Hva med dyser? For små dyser vil gi en kødden bil. Hva med mapsensor? Regner med du lader over 1.5 bar nå! så da er det vel greit med 3bars mapsensor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 14, 2011 Hei. Kjører høyere trykk på orginaldysene Ny map sensor skulle ikke være nødvendig i følge han jeg kjøpte kittet fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...