Tips og triks vedrørerende polering av ytterringer.

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nå pusset ned ytteringene på mine felger og skal polere de.

Kjøpte det kitet fra http://www.gasolin.no for aluminiums polering (to skviver + to pastaer)

 

Ser jo det blir blankere, men sliter med att skiven blir veldig "møkkete" og att det ligger igjen fastbrent produkt..

Noen med tips å triks hva jeg må gjøre?

Har prøvd å rense skiva så godt jeg klarer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket turtall burker du da? Og hva slags maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har nå pusset ned ytteringene på mine felger og skal polere de.

Kjøpte det kitet fra http://www.gasolin.no for aluminiums polering (to skviver + to pastaer)

 

Ser jo det blir blankere, men sliter med att skiven blir veldig "møkkete" og att det ligger igjen fastbrent produkt..

Noen med tips å triks hva jeg må gjøre?

Har prøvd å rense skiva så godt jeg klarer.

 

dette sleit eg og med. grunnen var pga eg hadde for lavt turtall på maskina. hadde to hastigheter på maskina 1500omdr og 3000omdr. trudde den stod på fullt men det gjorde den ikkje.

og du må jobbe litt med poleringa og ikkje la det bli for varmt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det blir "møkkete", det er bare aluen som sverter av, så det er forsåvidt et godt tegn:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ok, men det er rester som fester seg i aluen som jeg kun får vekk ved å trykke ned med motsatt retning med sliping.,. og da blir det stygt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du ikke har høy nok hastighet da, eller at aluen ikke er glatt nok før polering. Hvilket papir har du slipt med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve med en 2000 rpm maskin etterpå. Vet ikke hva jeg har brukt frem til nå.

2000 papir har jeg tatt siste finish med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en kjapp tlf til Raymond hos Ø.F.T. Han polerte mine og de ble strøkne! De ble riktig nok spent opp i dreiebenk, men blanke ble de :) Ang det fastbrente under eikene så hadde det gått inn i aluen på felgene mine. Kan se smååååå flekker/spor der fortsatt etter grundig polering.

 

922 65 500

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første felgen går greit, men når puta blir møkkete så blir det ikke så bra lenger, og vet ikke hvordan jeg skal rengjøre den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første felgen går greit, men når puta blir møkkete så blir det ikke så bra lenger, og vet ikke hvordan jeg skal rengjøre den

 

du rengjøre den ved å slipe den mot ein stålkant.

eg lagde meg ein rigg av ein planke der eg festa pastaen med patentbånd på og ein stålvinkel som eg kjørte poleringsputa på for å få vekk rester på den. funka gull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.