#1 Skrevet April 13, 2011 (endret) Prøver å finne ut hva som trengs for å bygge om en Golf mk3 vr6 som er høyrerattet til venstreratt Kommet ut et eksemplar som ser helt grei ut og til en billig penge fordi den er høyrerattet: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27923364 I utgangspunktet har jeg ikke et problem med høyrerattet bil, men om det lar seg gjøre å bygge om fra en billig vanlig Golf mk3 så hvorfor ikke. Lettere å få godkjenning fra den bedre halvdelen med venstreratta bil hehe. Ligger Golf mk3 til salgs fra vrakpant og oppover, sikkert flere av de som har et brukbart dashbord å flytte over. Liste over ting som må gjøres: - Flytte over dashbord - Flytte over styresnekke - Kutte/tilpasse torpedovegg - Vindusviskere - - For noen er det kanskje enklere å flytte motor++ over til en grei venstreratta bil, men ikke for alle Kanskje detta kan bli en HowTo etterhvert. /Roy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2011 Giret blir vel på "vranga" og? Eller har de 1. Gir opp helt venstre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2011 Giret blir vel på "vranga" og? Eller har de 1. Gir opp helt venstre? Har ikke sett innvendig en høyreratta Golf 3, men vet at høyreratta Toyota MR2T har girene samme posisjon som på venstreratta utgaven. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2011 Gir er vel likt på golf som alle andre biler, selv med høyreratt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2011 Vindusvisker og platen foran vinduet er vel også forskjellig. På tidlig Golf 2 har RHD Golf'er LHD viskere, mens senere har egne RHD visker Har kjøpt enkelvisker til Poloen fra England, det funket dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 15, 2011 Vindusvisker og platen foran vinduet er vel også forskjellig. På tidlig Golf 2 har RHD Golf'er LHD viskere, mens senere har egne RHD visker Har kjøpt enkelvisker til Poloen fra England, det funket dårlig Dette hadde jeg ikke tenkt på faktisk, men ja, vindusviskere må gjøre om for å viske skikkelig for sjåfør på riktig side Enkel fiks er vel ombygging til monovisker, men det er ikke akkurat noe fint syns jeg. Kan det stemme at hulla til vindusviskerarmene er på samme plass? Så går det vel greit å ta motor og armer fra en delebil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2011 må jo flytte over pedal boksen også da. ellers så kan d jo være en enkel operasjon... om du er heldig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 15, 2011 må jo flytte over pedal boksen også da. ellers så kan d jo være en enkel operasjon... om du er heldig Pedalboksen er vel lik på LHD og RHD? Mener at gass, brems og clutsj er på samme posisjon på begge bilene? Det var sånn på en Toyota MR2T mk2 RHD jeg testet for noen år tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 15, 2011 De er på samme posisjon, men spørs om de er laget likt med tanke på feste i karosseriet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...