#1 Skrevet April 13, 2011 jeg har nettopp satt inn en ny 2,3 aar motor i bilen. jeg har ikke kjørt en audi 100 med denne motoren før. men jeg syns den er litt lat. kan ikke sammenlignes med coupe 2,3 ng. så det kjennes neste ut som om den holder igjen litt med fult pådrag, kan kansje kjennes ut som at den fjusker. men jeg er ikke sikkert. er det noe som kan gjør at den holder igjen under fult pådrag? luftmangde måler, tett bensin filter, k-jet tronik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2011 Er samme effekten i NG som AAR, men på 100en så har du en del mer kilo å dra på ift Coupe. Sjekk at bryteren for full gass (ved gasspjeldet) fungerer. Sjekk tenningen (tidspunktet), fjuskingen kan komme av at tenning retarderes grunnet bankesensoreren 'hører' tenningsbank. Om alt dette er ok så kan det være at motoren får for lite bensin --> bytt bensinfilter. Kan også være feil på bensinmengdefordeler, samt for lavt bensintrykk fra regulatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2012 Drar opp igjen denne, da jeg sliter med dette enda! Bilen drar greit frem til 4500rpm før den dør ut.. Mister liksom all effekt. Har kakket katalysatoren, da men var ødelagt og merket litt bedring, samt at den sluttet og lugge på lavt turtall. Men den dør fortsatt rundt 4500 rpm.. Hvordan sjekker jeg trykket fra dysene? Og hvordan sjekker man at bryteren for full gass fungerer? Har sjekket tenningen, den skal være bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2012 Tenningen skal være 15-18 grader fØD med ECU inaktiv! Sjekket at registeret er riktig, altså at ikke kammen er montert en tann for tidlig? Rett bak innsuget sitter det en plugg, her kan du måle om bryteren for full gass fungerer. Både bryteren for gasspjeld stengt og fullgass går via denne pluggen (en leder felles). Når motor er varm går på tomgang, mål da strømmen til DPR. Denne skal være 0 mA +/- 3 mA. Om strømmen f.eks. er +10 mA og lambda er i orden så vil motor få for lite bensin ved full gass. DPR kan du enkelt justere slik at grunninnstillingen er ~0 mA. Se bilder under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...