Motorproblemer 2001 Audi RS 4

Anbefalte innlegg

Har sliti med motor som har gått i nødmodus i flere mnd, men fikk skiftet eksos og turbosensor for ett par uker siden og den har gått som ett skudd etter det..

 

Nå derimot virker det som om en av sylinderne ikke er med helt.. Den fusker liksom litt, går bra i ene øyeblikket og lugger og holder igjen i andre øyeblikket...

 

VIrker som om motoren har flytt på seg eller at kjølevifta i front er gåen, da den har gått litt inni innsugsrøret... Den ser ut som om den går litt "skjeivt" om man ser ovenifra...

 

Får opp disse feilmedlingene på vag com:

 

600_Ac5KyyrJMB.jpg

 

 

Noen som har noe forslag ? Virker som om lambda sonde nr 2 må byttes... Denne var det feil melding på før også, men mange på forumet mente at det kom som følge av at egt sensoren var gåen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googlet litt og virker som om det kan være luftsensor som gir fuel feilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde det samme på min når lambda var deffekt og da kom di to opp om fuel trim også. jeg hadde ikke den charge pressure men det kan komme av lekasje på trykksiden av turbone og det kan også være n75 ventilen som er deffekt for det er jo en kjent feil på disse bilene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 ventilen er byttet, men kan jo være lambda sonden som rett å slett er gåen ... er dette meca vare ? Eller møller ?

 

Må også få skjekket innsugsslangene, da den får falsk luft virker det som om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambda er meka vare men billigere fra utlandet:-) få trykktestet at alt er tett så kan du værtfall utelukke det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambda er meka vare men billigere fra utlandet:-) få trykktestet at alt er tett så kan du værtfall utelukke det

 

Hvor kan jeg få tryktestet ? Vanlig verksted ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det fikser du selv vist du ikke har ti tommeltotter:-) du trenger en kompressor,overgang fra insugsrøret etter lmm og til en feks bildekk ventil, noe og plugge olje ånde stussen på innsugsrøret med. så er det bare og blåse luft inn i feks 1bar og høre hvor det ev suser om det er noen lekasjer:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe ala dette hertn_trykkteste%20utstyr%20rs4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja okey.. får se om jeg prøver dette en dag, takk D=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst

 

Byttet plugger og nå går den som den skal igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.