#1 Skrevet April 14, 2011 Hei. Første innlegget mitt her, så dere får unnskylde om dette er besvart før... Jeg har ikke peiling og heller ikke min bror. Jeg heller allikevel mot at dsg-kassen i fruens Passat 140hk er en annen enn i min Touran 170 hk. Begge er 2010 modeller om det skulle ha noe å bety. Min like uvitende bror mener dsg-kassene er de samme i alt fra Polo til Superb.. Har noen av dere dokumentasjon på at en av oss har rett?? Hadde vært greit med en oppklaring her. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2011 Finnes flere ulike utgaver av DSG. Noen har våtclutch, noen har tørr clutch. Noen er sterke, noen svake. Har ikke hele oversikten her, men mener det er en tråd her som omhandler temaet. Men det er ikke samme kasse som står i en 70hk polo, som i en 180hk 4motion Caravelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2011 DSG kassa i 140hk passat og 170hk Touran er helt lik. 6trinns som tåler maks 350nm. Av polo er det kun den nyeste utgaven som har DSG, og da kun 90hk Tdi og RS 180hk. De før 2010modellene hadde Tiptronic. Bilene som har under 140hk har 7 trinns DSG med tørr clutch som tåler maks 250nm. Caravelle, tiguan osv. har en helt ny type. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 14, 2011 Takk for info. Da hadde jo begge litt rett. På et vis. Så da kan jeg gi beskjed til noen som eier en 140 hk dsg at det går greit med litt mer hestekrefter?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 14, 2011 Så da kan jeg gi beskjed til noen som eier en 140 hk dsg at det går greit med litt mer hestekrefter?? De store tunerene tilbyr egne programmer til biler med DSG som begrenser momentet til 350-380nm som er smertepunktet til disse kassene. 140hk motoren har vel 320nm orginalt, og 170hk har 350nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2011 6-trinns DSG våte clutcher (Golf, Touran, Passat osv) 350nm 7-trinns DSG tørre clutcher (Polo, Golf 6 osv) 250nm 6-trinns DSG våte clutcher (T5 GP, Tiguan osv) 650nm (nyeste DSG kassa) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...