#1 Skrevet April 14, 2011 (endret) Feilbeskrivelse: Har lenge vært plaget med at displayet plutselig blir uleselig, typisk tilig C4-syndrom. Av og til fungerte den feilfritt til man kuttet tenningen. Jeg skrudde ut skruene og kontrollerte kablene. Når jeg da skrudde på tenningen, så virket ikke displayet. Bilen: Audi S4 C4 2.2 20vt, 92 mod Andre symptomer: Får alarm fra instrumentet, typ feil jeg har på bilen som defekt lyspære osv. Utbedring: Brukt tips og triks fra denne tråden. Plukka i stykker instrumentet Rengjort kontaktpinnene mellom printkortene Tatt ut selve displayet og rengjort kontaktflatene. Sjekket loddinger Pæra så tilsynelatende hel ut, men kan være en feilkilde kom jeg på nå i skrivende stund. Målte pærene med multimeter, defekt pære. Byttet! Displayet et fremdeles dødt. Noen innspill? Løst! Defekt pære byttet og nå funker displayet utmerket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2011 Det er 2 pærer i dette displayet. En gul/orange og en rød. Ellers kan gjerne chippen være røket. (var det irret på loddinger?) Til slutt: husket du å sette på plass alle pluggene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2011 Det er 2 pærer i dette displayet.En gul/orange og en rød. Ellers kan gjerne chippen være røket. (var det irret på loddinger?) Til slutt: husket du å sette på plass alle pluggene? -Har hatt det i småbiter, så har visuelt sjekket begge pærene. (Skal ohme dem) -Merklig om chippen skal ryke av at jeg sjekker kablingene? -Ingen irr på loddingene -Alle plugger på plass, var inn og ut med det en 5-6 ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2011 Oppdatert, se første post! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...