Problem med å få trykk i bremsesystemet

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe en mann i nød?

Sulle dratt på påskeferie i dag tidlig, men utem bremser blir det ingen tur.

I går var jeg å fikk meg tak i ny hovedbremse sylinder på meca, fikk denne etter at de hadde fått orginal nummeret på delen fra møller, delen ble montert systemet lufta men det blir ikke trykk i systemet.

Må legge til at dette er en 2004 mod Audi A6 2,5 TDI.

Det som gjør meg litt engstlig er at delen var merka med lucas på meca sine hjemmesider å delen skal være ATE til mitt system i følge møller. vi målte delene opp mot hverandre før vi sette på den nye å målene er lik, mulig det er noe i innmaten som ikke er lik?

når vi lufter bremsene først på høyre bakhjul ,venstre bakhjul , høyre fremhjul så venstre framhjul. var pedalen ok i 2 trykk så var trykket borte, når vi så skulle lufte på nytt kommer dett ikke noe veske ut hverken fremme eller bak, da må det vel være hovedsylinderen som ikke funker som den skal ? han som monterte dette til meg stuka litt stempel stanga på hovedsylinderen under montering mulig dette var nokk til at når pedalen blir trykt in henger den på stempel stanga så det ikke blir noe trykk.

Ser også en del som sier at en må legge en klosse under pedalen for ikke å sprenge en pakkning i hovedsylinderen. det gjorde ikke han som ordna til meg. Mulig sylinderen er klar for utskifting igjen:o

Jeg har en ny sylinder av ATE merke liggende på mekonomen som jeg vurderer å hente å få noen fagfolk på verksted til å få montert. har ikke tid til dette tullet nå når påsken står for dør: rolleyes

noen som kan gi meg noen råd her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har fått luft inne i abs/esp kan det være svært vanskelig å få ut luften uten bruk av diagnose utstyr ved utluftningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et lignende problem på Sportsvognen min. Luftet og luftet til jeg ble blå : bh :

Endte opp med å kjøpe en sånn selvlufter man kobler opp som kjører lufttrykk inn på bremsebeholderen,

og da var alt helt knall i løpet av et par minutter : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, det kan jeg tenke meg, han som lufta til meg brukre lufte utstyr fra wurth, en sånn du kobler på lufte nippelen å suger bremseveske ut. funker knall det bare hoved sylinderen kan få trykk i systemet:) han som monterte til meg klarte å stuke stempelet på sylinderen så det sikkert har kilt seg, da hjelper det jo ikke hvor mye jeg pumper og lufter. men nå har jeg fått en kar på meca her hjemme til å se på saken, så da kan det hende det blir påskeferie. er på vei for å hente ny del nå også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.