Passat 3C stoppet plutselig under kjøring !

Anbefalte innlegg

Fruen var ute og kjørte i dag med passaten. Hun hadde vært og handelet og stressa sikkert litt, så hun kvelte bilen i 2. gir. Men bilen ville ikke starte igjen. Den bare ristet,og lagde en slags knurre lyd som hun selv forklarte det, og kjinnet på startern . Ringte meg i lettere panikk , så jeg måtte til unnsetning. : rolleyes

Men da startet bilen plutselig normalt igjen , hostet og harket litt , og gikk perfekt. Ingen varsellamper, ingen fusking, ingnting.... så nå er bilen frisk.... Vet det er en diagnose vi bør ta, men dette skjedde nå. så lurte på om noen har vært borti dette, og kan forklare hva som var feilen?

Tenkte på dieselpumpe, sur diesel, jording?, hmmmm... litt kjedelig med feil som plutselig kommer og går like fort !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trolig Dieselpumpe. Er et utbredt problem på 1,9tdi 3C.

Kan også være ledningsnett til pumpedyse elementene. (dette dukker som regel opp på diagnose)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten pumpe i tank eller PD element!:) nesten helt garantert:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten pumpe i tank eller PD element!:) nesten helt garantert:p

Om et PD element er gåent vil den ikke starte igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om et PD element er gåent vil den ikke starte igjen...

Sry leste ikke hele tråden:p da er ikke PD element tilfelle!:) tipper pumpe i tank, da den har tendenser til å sette seg og løsne igjen. hadde ett tilfelle i dag faktisk på jobben.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesielt det med at den "hostet og harket litt" er en indikasjon på at den har fått luft i dieselsystemet pga pumpa stoppet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar ! var redd for det var pumpa ja.. Mye arbeid å skifte pumpa,og hvordan kommer man til denne ? Reklamasjon sak kanskje ? er en 06 mod.

Noen som vet prisen på disse i samme slengen kanskje ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar ! var redd for det var pumpa ja.. Mye arbeid å skifte pumpa,og hvordan kommer man til denne ? Reklamasjon sak kanskje ? er en 06 mod.

Noen som vet prisen på disse i samme slengen kanskje ?

Sitter lettvindt til. er byttet på 10min. sitter under baksetet på h.s. spørs når den er registrert! har ikke prisen i hue:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I see. Ta deg en tur tæl raufoss og bytt ei pumpe a Mats ; ) hehe

Knall med svar og hjelp fra dere gutta !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er så lett så tilogmed mor kunne gjort det:p bare dra baksetetet på høyre side opp i framkant og brett filtduken under setet til side. så er det ett svart lokk med ei kontakt på der. dra av stikket og løsne begge gummi gjennomføringene så tar du av det store svarte plastdekslet og drar av stikket som går ned på pumpa. ta av 2 eller 3 rør på pumpa spørs om du har webasto eller ei. slå løs ringen rundt pumpa med en meisel og hammar. ta ut pumpa og skift pakning. og sett inn igjen ny pumpa.!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo greit ut det . Får kjøpe denne hersens pumpa, og skifte den på beskrevet måte : )

Så slipper kona flere sånne traumatiske opplevelser : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk å få med pakning til pumpa! da den kan være deformert:p den er ikke med den nye pumpa. skifte for deg ja:p alt er mulig for riktig pris vettu!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk først ift. reklamasjon da :) Ingen vits å betale selv hvis bilen er under 5 år fra registrering, men det spørs kanskje.. Min -07 modell kunne vært reg. i juni -06, så hvis din ikke er en sen -06 så..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ny pumpe liggende. Kjøpe den? Du skal få den før 1500. By pris litt over 3000 med personalrabatt hos møller.

Kan til og med bytte den for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo Arve : ) Høres jo helt topp ut det . Kan kjøpe den av deg jeg, hvis det itte går på garantien da. noe jeg tviler på at det gjør.. Å er du booor hen a ?? : )

Gjøvik her. Skal du på treffet 1. mai på hadeland, kunne jo tatt den med da: ) Eller no.. sku ha bytta den å.. hmmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo Arve : ) Høres jo helt topp ut det . Kan kjøpe den av deg jeg, hvis det itte går på garantien da. noe jeg tviler på at det gjør.. Å er du booor hen a ?? : )

Gjøvik her. Skal du på treffet 1. mai på hadeland, kunne jo tatt den med da: ) Eller no.. sku ha bytta den å.. hmmm

jupp, jeg skal opp dit ja. tar den med jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god, får bare håpe passatjevæl går i 14 dager til da : ) Trygg og god familiebil : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god, får bare håpe passatjevæl går i 14 dager til da : ) Trygg og god familiebil : eek :

Skal jeg ta med verktøy så vi får bytta den da eller?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja, gidder du det a ? Kan jo få fruen til å ta turen innom med passaten , for jeg skal bruke jettan utover. Blir reine mekketreffet dette her da : )

Bilen er forresten registrert 10mai 06, så da er det vel garanti en mnd til egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja, gidder du det a ? Kan jo få fruen til å ta turen innom med passaten , for jeg skal bruke jettan utover. Blir reine mekketreffet dette her da : )

Bilen er forresten registrert 10mai 06, så da er det vel garanti en mnd til egentlig?

Er det da ja.:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller er sikkert vanskelige vøttu.... uff.. får ta turen på mandag og høre hva dem sier. Kan jo hende jeg, for en-gangs-skyld har flaks : )

Kommer tilbake med mer. MEN, må få lov til å takke denne fabelaktige, hjelpsomme og knall gjengen her!:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får si at når den stoppa så la du deg ned på bakken å slo oppunder tanken. Så begynte den å summe att;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

will do : )

Greit å ha litt og komme med under en reklamasjon ja : )

Har jo litt nå. Tatt vagcom scan også. Intermittent failure- fuel- dieselpump

Hmmm,er nok noe muffens pågang her .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal du ikke ha diesel pumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis møller ikke tar det på garantien, kjøper jeg pumpa. Vet det sikkert i morgen. er det ok?

Er igjen litt under en mnd før bilen er 5 år gml.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.