#1 Skrevet April 15, 2011 Hei. har merket litt nå i ettertid når jeg feks kjører i lavt gir og har feks 16-1700 omr, og da gir litt gass så virker det som den fjusker litt, men om jeg gir full gass så blir den bedre med en gang.. ikke at dette plages så veldig, men er bare litt rart syntes jeg.. kan også nevne at bilen er litt tungstartet når den er kald, men når den er varm så starter den lettere som oftest. kan dette være så enkelt som bare tennplugger? noen som har noe tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2011 jeg har samme problemet med min 2.5tdi. småfusker når jeg generelt gir lite gass, men dersom jeg gir litt på så forsvinner det. har ein liten mistanke om at det kan være noe annet enn med motoren siden jeg skiftet til sommerdekk i går. fra 16'' til 19'' og vesentlig bredere dekk. da ble problemet verre. ønsker gjerne noen tilbakemeldinger jeg også siden det er sykt trist viss det er et problem md motoren eller lignende. siden det kan fort bli dyrt dersom dt blir havarri: eek 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2011 Okei rart siden det er 2forskjellige motorer, er ikke alltid jeg merker noe til det men det hender kun i oppover bakker egentlig. nei havari tror jeg du ikke skal være redd for, fusking skal ikke forårsake såpass men akk lagt om til 18" selv, så har egentlig tenkt noe over det før jeg skiftet dekk, så litt vanskelig å vite nå. men plages ikke så veldig mye av det enda, men om det blir værre så er det utrolig kjedelig grunnen til at det ble værre etter dekkskifte hos deg, er at di hjuelene du har nå er en del tyngere så kan ha en sammenheng i det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2011 Okei rart siden det er 2forskjellige motorer, er ikke alltid jeg merker noe til det men det hender kun i oppover bakker egentlig. . jeg kjenner det mest på ganske svake oppoverbakker for å være ærlig? har du senkesett på din? kanskje det kan være noe som "toucher" når det blir en liten helning for bilen...... håper noen med peiling kan gi svar snart:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2011 har ingen senkesett, el lignende. vil tippe det er noe annet som foråsaker dette i motoren et sted muligens.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2011 noen ting som jeg kanskje tror det er..... -luft i drivstoffsystemet -turboen kan begynne og slite litt(merker det ganske godt ved 1800omdr/min hos meg) -drivstoffpumpa starter og bli slitt kunne tenkt meg en avbekreftelse på noe av dette..... jeg har selv planer om å ta service på turboen min, skifte det som er av forstilling slite deler.....så gir eg beskjed dersom det er noe forandring fra min side;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 22, 2011 Er ikke turbo på denne her. Har du byttet enkle servicedeler? plugger, filtre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2011 Fatter hadde samme på sin c4 2.6 og der var det en eller to dyser som ikke var 100%. Ble byttet på Møller og ble bra etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2011 Takk for svar knut arne vet du ca pris på sånne dyser ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2011 Mener det var 7-8-900kr pr stk. Lite arbeidstid, så rett over tusenlappen inkl arbeid for en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 22, 2011 okei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 22, 2011 min har byttet alle dysene for ca 1 års tid siden på min tdi......kanskje eg skal ta turen til dp-filterteknikk og få de til og dobbelsjekke arbeidet deres:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 15, 2011 har du fått prøvd skift av dyser vegard? om det ordna problemet ditt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2011 nei har ikke det. har egentlig ikke tenkt så mye over det.. men om det blir værre må jeg vel få gjort noe med det ettervært.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2011 kommer til og slenge min tilbake til DP filterteknikk i løpet av Juni for og få dem til og dobbelsjekke arbeidet sitt så kan eg gi beskjed om det fikser seg hos meg ivertfall;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2011 Ja ok, ja det kan du godt gjøre. men usikker om det er noe til stor hjelp hos meg, siden vi har "to" forskjellige motorer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 16, 2011 bilen min har slutta nå....har ikkje gjort noe spesielt så kan desverre ikke gi noe tips på hva det var.....sry:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...