trenger litt hjelp til reparasjonene på ein VW corrado g60 1989 mod

Anbefalte innlegg

problem 1:

km-teller/trippteller ruller ikke men speedometer virker. Noen som har vært borti dette før, hvor skal jeg angripe?

problem 2:

når eg har ca 2-3k i turtall. slepper gassen helt og gir bånn gass igjen. så får hele bilen et voldsomt rykk i seg.... kan det hende et motorfestene er slitte?

problem 3:

temperatur viseren beveger seg litt..... men kun oppimot 70 grader og der forblir den selv om den kjøres pent eller hardt.....noen anelse om hvor problemet kan være, utenom og bytte temperatur føleren?

problem 4:

abs lyset kommer og går som det føler for, noen som har vært utsatt for dette problemet før og har en anelse om hvor det kan være?

problem 5:

alle de digitale tallene som kan vises i displayet er så godt som feil: l/100km viser konstant 5,7l, km/t viser kun mellom 44 og 47km/t, temperaturen på bilen viser kun 7grader. noen tips om hvordan jeg kan fikse disse eller er det kun skifte av følere her også som kan virke:(

problem 6:

bilen er vesentlig tyngre og svinge til høgre enn til venstre? noen armer eller bærebjelker som kan ha noe spesielt hovedutslag her?

problem 7:

giren er ganske treig og få i gir rundt revers, 1, 2 og 3... noen foringer som bør sjekkes eller smøres?

takker for all hjelp. er ingen verdensmester når det kommer til og skru så tar imot så godt forklarte forklaringer som mulig;)

mvh kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problem 1:

km-teller/trippteller ruller ikke men speedometer virker. Noen som har vært borti dette før, hvor skal jeg angripe?

problem 2:

når eg har ca 2-3k i turtall. slepper gassen helt og gir bånn gass igjen. så får hele bilen et voldsomt rykk i seg.... kan det hende et motorfestene er slitte?

problem 3:

temperatur viseren beveger seg litt..... men kun oppimot 70 grader og der forblir den selv om den kjøres pent eller hardt.....noen anelse om hvor problemet kan være, utenom og bytte temperatur føleren?

problem 4:

abs lyset kommer og går som det føler for, noen som har vært utsatt for dette problemet før og har en anelse om hvor det kan være?

problem 5:

alle de digitale tallene som kan vises i displayet er så godt som feil: l/100km viser konstant 5,7l, km/t viser kun mellom 44 og 47km/t, temperaturen på bilen viser kun 7grader. noen tips om hvordan jeg kan fikse disse eller er det kun skifte av følere her også som kan virke:(

problem 6:

bilen er vesentlig tyngre og svinge til høgre enn til venstre? noen armer eller bærebjelker som kan ha noe spesielt hovedutslag her?

problem 7:

giren er ganske treig og få i gir rundt revers, 1, 2 og 3... noen foringer som bør sjekkes eller smøres?

takker for all hjelp. er ingen verdensmester når det kommer til og skru så tar imot så godt forklarte forklaringer som mulig;)

mvh kjetil

Problem 1 - Kan det være at noen har fiklet med km-stand amatørmessig : rolleyes

Problem 2 - Fremre motorfeste som er festet ved starter pleier å være dårlig, særlig hvis bilen er kjørt hardt

Problem 3 og 5 - Kan vel kanskje være en feil i instrumentet

Problem 6 - Justering av forstilling eller skeive/defekte forstillingsdeler

Problem 7 - Girkassene på g60 tåler ikke all verden, særlig ikke herjing, men dette problemet kan ha med motorfestet ditt og / eller justering av vaieroverføring.

Det er hva jeg TROR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem 7 - Girkassene på g60 tåler ikke all verden, særlig ikke herjing, men dette problemet kan ha med motorfestet ditt og / eller justering av vaieroverføring.

denne er nylig overhalt og blitt plassert en helt ny clutch i.... men skal sjekke motorfeste.... hvor angriper jeg fra for å finne vaieroverføringen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk litt rundt. Det finnes masse bra på for eksempel VWVortex!

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4394156-Golf-Jetta-II-DIY-FAQ

Kan si at speedometer fikset lett, men tidskrevende. Du må ta ut hele speedometeret, ta av glasset foran, ta av nåla, skru ut selve kilometerstand-boksen, og så trengs det å limes litt på metalldrevet. :)

vi prøvde dette men vi fikk ikke av nedre del på nåla...fikk av selveste nåla men da hang det fremdeles svarte "knotter" under nåla som vi ikke fikk av:( hvordan får jeg disse av? vi prøvde og dra og slite litt men ble for redde for at vi skulle knekke noe så vi la dette fra oss...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dukket opp et nytt problem.

vi har fått tak i nye dørhåndtaker men vi har ikke låsesylindere. når vi kobler til håndtakene så låser dørene seg og forblir låste til vi kobler fra håndtakene igjen.

er det sånn at dørene låser seg selv når det ikke er en låsesylinder tilstede eller kan det være noe elektrisk som tuller med oss?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte eg skulle skifte til ein pioneer premier spiller i bilen istedet for ein blaupunkt spiller fra krigens tid.

til min store forbauselse funket ikke dette:( pioneeren ville ikke starte.

testet litt med glødelampe og fant ut at det ikke var 15v tenningstrøm i noenn av ledingnene: gråter :

så da ente det med en ny kontakt inn til spilleren siden den gamle var begynnt og bli slitt i festene.

der står det nå en kabeltjuv slik at spilleren har 30v strøm konstant. dette funker men me må skru spilleren av manuelt(noen som egentlig har noe negativt å sei om detta? om spilleren tar skade elr lignende?)

såg da at det var 5 ledninger på den nye kontakten mens det var 4 i den gamle: eek :

fant ca 5-7ledninger som ikke er i kontakt med noe så tok et par bilder i håp om at noen kan hjelpe meg med hva dette er. går ikke strøm i noen når tenningen er på.

HPIM0267.jpg

HPIM0266.jpg

HPIM0265.jpg

den oransje ledingen som stikker ut på bilde 3 er den i midten av den rekken med 3 ledninger. det står skrevet illumination på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problem 1:

problem 2:

problem 3:

problem 4:

problem 5:

problem 6:

problem 7:

mvh kjetil

problem 2 fikset: motorfestet helt fremme var ikke festet til motoren: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.