#1 Skrevet April 16, 2011 Har en passat 3bg tdi sedan som har et lite bremseproblem. Når jeg kjører sakte (10km/t) er pedalen hard og virker som bremsekraftforsterkeren ikke trår til. Men ellers er det helt fint. Håndbrekket er også dårlig, det tar dårlig selvom spaken er hard å dra i. Det er nye skiver og klosser bak samt en ny caliper og nye håndbrekkwire'r. Disse er selvfølgelig strammet. Lampa i dashbordet som indikerer slitte klosser foran lyser også og da piper det hele tiden når man kjører noe som er veldig irriterende. Men klossene er ikke halvslitte engang så de på møller mente det kunne være brudd på en av ledningene som går til føleren i klossen. Men er det noen som vet om en sikring jeg kan rive ut for å bli kvitt plingelyden i dashbordet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2011 Vet ikke hvilken sikring, men hvorfor ikke få noen med VCDS til å kode vekk bremse-varselet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2011 Ingen som har noen andre tips enn VAG-COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2011 Ingen som har noen andre tips enn VAG-COM? jeg har hat samme problem,ikke merket att bremsene har hengt på? det gjorde de på min, det kunne skje mens jeg kjørte.problemet på min var hvertfall en bremsesyllinder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 25, 2011 jeg har hat samme problem,ikke merket att bremsene har hengt på? det gjorde de på min, det kunne skje mens jeg kjørte.problemet på min var hvertfall en bremsesyllinder Bremsene har aldri hengt, men kan jo være noe av det samme alikevel. Håndbrekk lampa lyser hele tiden også, men det gjorde den selvom wirene var slakke. Får håpe det kan være noe sånt, det er vel ikke så altfor kostbart? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2011 Nei det var ikke så kostbart.vi hadde den på verksted i sverige, tror vi betalte rundt 2500 for del og arbeid jeg. behøver ikke være det som er problemet på bilen din, men er hvertfall ett forslag. finer ikkeut hva som kan være feil med vag com eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2011 Nei det var ikke så kostbart.vi hadde den på verksted i sverige, tror vi betalte rundt 2500 for del og arbeid jeg. behøver ikke være det som er problemet på bilen din, men er hvertfall ett forslag. finer ikkeut hva som kan være feil med vag com eller?? Oi, da tar de godt betalt for jobben. Mener jeg leste et sted at det koster 250kr for bremsesylinder på Biltema jeg: klø : De feilsøkte på møller, men kom ikke opp noe. Om det er brudd i kabelen til klossene foran, kommer ikke dette opp når man feilsøker. Men er jo ikke bare det som er problemet her da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2011 130hk tdi ikke sant? det er relativt vanlig med defekt tandempumpe på disse isåfall. Den sitter på toppen mot torpedoveggen og drives av kammen. Ikke sikkert den klarer generere det vakuumet som trengs. Det kan jo og være bremsekraftforsterkeren din som er sliten. Blir pedalen hard med en gang du stopper bilen, eller har du hjelp til et par tre tråkk på pedalen før den blir hardere? Slitasjevarslerene er jo ganske enkle, kun en sløyfe på en leder som slites over når klossene slites til en viss grad. prøv å koble ifra ledningene på klossene og lask sammen ledningspunktene fra bilen, så skal det bli stille om ledningsnettet ditt er iorden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2011 130hk tdi ikke sant? det er relativt vanlig med defekt tandempumpe på disse isåfall. Den sitter på toppen mot torpedoveggen og drives av kammen. Ikke sikkert den klarer generere det vakuumet som trengs. Det kan jo og være bremsekraftforsterkeren din som er sliten. Blir pedalen hard med en gang du stopper bilen, eller har du hjelp til et par tre tråkk på pedalen før den blir hardere? Slitasjevarslerene er jo ganske enkle, kun en sløyfe på en leder som slites over når klossene slites til en viss grad. prøv å koble ifra ledningene på klossene og lask sammen ledningspunktene fra bilen, så skal det bli stille om ledningsnettet ditt er iorden. 101hk dette:o Men kan jo høres riktig ut det du sier. Må pumpe noen ganger før den blir hard ja, men kun når den står stille eller i meget lav hastighet. Funker helt fint når man kjører vanlig. Jeg har lite peiling på kabler og ledninger, men skal titte på det og se om jeg skjønner noe av det:) Men hva mener du med "lask sammen ledningspunktene fra bilen"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 26, 2011 101hk har vel samme pumpe såvidt jeg husker så det spiller ingen rolle Hvis du ser for deg å ta en enkel ledning og lager en "U" av denne. En ende inn i hvert hull på kontakten(den som sitter festet i bilen) til slitasjevarsleren slik at den blir kortsluttet. Hvis ledningsnettet i bilen er helt så blir det stille i bilen og varsellampen blir borte. Varselet om for lite bremsevæske kan og minne om symbolet for utslitte klosser hvis du ikke har sjekket det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 26, 2011 Hvis du ser for deg å ta en enkel ledning og lager en "U" av denne. En ende inn i hvert hull på kontakten(den som sitter festet i bilen) til slitasjevarsleren slik at den blir kortsluttet. Hvis ledningsnettet i bilen er helt så blir det stille i bilen og varsellampen blir borte. Varselet om for lite bremsevæske kan og minne om symbolet for utslitte klosser hvis du ikke har sjekket det? Da skal jeg nok få det til:) Er ikke bremsevæske nivået som er lavt, har bytte bremsevæske på den nylig og sjekket nivået. Takk for nyttig innspill: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 26, 2011 Varselet for lavt bremsevæskenivå er samme som håndbrekket, bare at det blinker og piper 3 ganger. Var sånn på min når det var lite væske igjen.. Edit: Ah, du var litt før meg der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...