Senking av passat 3C. Noen tips/how to?

Anbefalte innlegg

Hallo ! Skal til å senke passisen i mårrå, noen spesialverktøy man trenger, eller noen tips&triks som er gode å ha under en sånn jobb?

Er en 06 1,9 TDi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte nettopp senkefjører på min 3c 4motion denne uka.

Bak er det kjempeenkelt. Trenger en ekstra jekk til å løfte opp bærebruene. Så er det bare å ta av en bolt, senke bærebrua, ta ut den gamle fjæra, inn med den nye, jekk opp og sett tilbake bolten.

Foran må du ha en 12-kantbits i størrelse 14. Denne hadde jeg litt problem med å få tak i, måtte tilslutt låne av en mekanikerkompis. Du trenger denne til å løsne demperen fra hjullagerhuset.

For å komme til skruene som holder demperen i toppen foran så tok jeg av viskerarmen på førersiden. Da blir det lettere å komme til under plastdekselet.

Videre må du ha noe for å få demperen ut at hjullagerhuset. Jeg brukte en saksejekk.

Og så trenger du et sett med fjærklemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene . Har allerede senket bilen nå. Klarte meg faktisk uten den 12kant torxen i str 14. Hadde selvsagt kun i 12 jeg: bråk :

Brukte muttertrekker og ei vicegrip tang. funket gull det !

Verste jobben var egentlig å få demperen på plass i hjullagerhuset (spindelen).

satte til slutt en kile i sprekken til demperfestet, da smatt den på plass , etter litt banking .

Så nå ble den akkurat passe familiebillav : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt da jeg skal senke min nå til sommeren :) Har snakka litt med VW-verkstedet her i nærheta, og de skal ha 8000,- for å skifte fjærene mine hvis jeg stiller med delene selv.. For meg virker det svindyrt, det høres ut på dere som dette er en helt overkommelig jobb om man kan å skru litt selv..?

Hvor lang tid brukte dere på denne jobben?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.