#1 Skrevet April 16, 2011 Hallo ! Skal til å senke passisen i mårrå, noen spesialverktøy man trenger, eller noen tips&triks som er gode å ha under en sånn jobb? Er en 06 1,9 TDi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2011 Jeg monterte nettopp senkefjører på min 3c 4motion denne uka. Bak er det kjempeenkelt. Trenger en ekstra jekk til å løfte opp bærebruene. Så er det bare å ta av en bolt, senke bærebrua, ta ut den gamle fjæra, inn med den nye, jekk opp og sett tilbake bolten. Foran må du ha en 12-kantbits i størrelse 14. Denne hadde jeg litt problem med å få tak i, måtte tilslutt låne av en mekanikerkompis. Du trenger denne til å løsne demperen fra hjullagerhuset. For å komme til skruene som holder demperen i toppen foran så tok jeg av viskerarmen på førersiden. Da blir det lettere å komme til under plastdekselet. Videre må du ha noe for å få demperen ut at hjullagerhuset. Jeg brukte en saksejekk. Og så trenger du et sett med fjærklemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2011 Takk for tipsene . Har allerede senket bilen nå. Klarte meg faktisk uten den 12kant torxen i str 14. Hadde selvsagt kun i 12 jeg: bråk : Brukte muttertrekker og ei vicegrip tang. funket gull det ! Verste jobben var egentlig å få demperen på plass i hjullagerhuset (spindelen). satte til slutt en kile i sprekken til demperfestet, da smatt den på plass , etter litt banking . Så nå ble den akkurat passe familiebillav : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2013 Låner denne tråden litt da jeg skal senke min nå til sommeren Har snakka litt med VW-verkstedet her i nærheta, og de skal ha 8000,- for å skifte fjærene mine hvis jeg stiller med delene selv.. For meg virker det svindyrt, det høres ut på dere som dette er en helt overkommelig jobb om man kan å skru litt selv..? Hvor lang tid brukte dere på denne jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...