Anbefalte innlegg

jo det kan jo være at lyden har forandret seg når clutch blir presset inn, men akslingen fra girkassen står jo inni dette lageret uansett om bilen er i gir eller ikke. Så ikke dette som har gjort at den ikke har fridd skikkelig ut eller påvirket at den har vært treg å få i gir.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare å nappe ut slaven nå som den henger løst bak motoren for å sjekke den?

Hvordan er det å trykke inn clutchpedalen nå som girkasse er ute for å sjekke vandringen på slaven?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har idag begynnt monteringa.

Hadde med en Audi mekaniker fra audi i stavanger. Han så på clutch, utløserlager, slave osv. men kunne ikke se noen tegn på at clutch ikke løser ut.

Slaven kjentes ut til å virke, men det kan jo hende det er en intern lekasje? Jeg har heller ikke mistet bremsevæske.

Jeg har ny slavesylinder liggende, men vi tenkte å bare montere det og heller bytte slaven etterpå hvis det er samme problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått montert ny clutch og alu svinghjul.

Byttet også slavesylinderen, så nå virker den! :)

Det eneste er at det er litt dødgang på pedalen.. Kommer det seg etterhvert som clutchen blir innkjørt eller kan man stille på det?

Jeg har kjørt ca 20 mil og den nykker litt idet jeg løser ut clutch men det er vel normalt før den har slitt seg til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det da har vært slaven som var roten til alt faenskapet? ;-)

Clutchen din vil nok være sånn, at den nykker litt. Du venner deg til det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistenker at slaven var synderen ja, men siden nålelager i svinghjul var ødelagt så måtte jeg ned med kassen uansett!

Greit å få bytta clutch med det samme så slipper jeg å gjøre det på en god stund. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.