Feil på ABS og Airbag - 92 S4 2.2

Anbefalte innlegg

Feilbeskrivelse:

Lampen for ABS lyser konstant og får ikke forbindelse via vagcom. Heller ikke airbag. Får feilmelding i VAG COM at den ikke får forbindelse med airbag og at jeg må skru av tenning og på igjen.

Bilen:

Audi S4 C4 2.2 20vt, 92 mod

Utbedring:

• Sjekket sikringer
  • Koblet til VAG COM, får feilmelding; ingen forbindelse med verken ABS eller Airbag
  • Gått over ABS-sensorene og de ser hele og greie ut, samt ledningene og koblingene
  • Målt 0V på pinne 1 ABS Control Module (J104)
  • Spenning inn på ABS Combi Relay(J156), sikring defekt og byttet. Får opp feil på bremser da jeg har plukket av caliperne, så da stopper feilsøkingen litt opp der til dem er på plass.

Tips til hvor jeg kan begynne å feilsøke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at ecu får spenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at ecu får spenning.

ECU har det helt fint, får lest ut feilkoder fra den og HVAC. Er det styreenhetene til ABS og Airbag du tenker på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det styreenhetene til ABS og Airbag du tenker på?

Er ikke det de du har problemer med da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det de du har problemer med da ?

Det stemmer. Men du skreiv ECU (Engine Control Unit), derfor jeg spurte. Skal ta å måle dem. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Electronic control unit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Electronic control unit ;)

Sakset ut fra wiki;

"An engine control unit (ECU), also known as power-train control module (PCM), or engine control module (ECM) is a type of electronic control unit"

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Nok om det!

Har nå plukket ut baksetet og fant den store koblingen på ABS-control-module (J104). 0V på pinne 1 til jord. Hvor kan man finne ABS Combi Relay(J156)?

Edit: Funn! Det sitter i releplass #4 under dashen ved fører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.