fikset det med senterringene idag!=)

Anbefalte innlegg

hola hola

 

tenkte jeg skulle sette på sommer felgene mine istad, men fant ut at jeg hadde ett lite(stort) problem.

 

jeg kjøpte felgene av en hyggelig mann på forumet, men det er alt for store på navet på felgene, er iallefall 7-9 mm for stort..

dere ser det klart på bilde nr 1.

P4170039.jpg

P4170038.jpg

 

dere ser problemet her.

 

felgene er rs4 2 felger, de har stått på en vw bil.

 

har jeg kjøpt katta i sekken?? eller får jeg skaffet så store senterringer??

 

håper på kjappe og gode svart.

 

bilen står på jekk ennå:P

 

mvh en som er litt frustrert!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta mål av felg og nav så fikser de fleste dekk & felg forretninger slike ringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgen er 66 tror jeg, og om jeg ikke husker feil så har jeg lest på på forumet her at navet er 57.1..

ingen som har dette liggende? får det vell ikke før påske da evt..

trodde selger sendte med meg dette i posten da har sendte felgene..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å kjøre uten.. berre litt kødd å få dei på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å kjøre uten.. berre litt kødd å få dei på ;)

 

er det trygt da? da henger de bare i boltene da:S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har aldri brydde meg no særli med sentreringsringer å har gått fint det i 3 år :P aldri mistet ett hjul å aldri hadd noe vibrasjoner ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke like trygt, nei, og kan oppleve at det blir ubalanse. Stikk til nærmeste dekksjappe i morgen og kjøp sentreringsringer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke like trygt, nei, og kan oppleve at det blir ubalanse. Stikk til nærmeste dekksjappe i morgen og kjøp sentreringsringer:)

ill do;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe de pleier å ha eller er det bestillingsvare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å ha de vanligste størrelsene inne, men bare å høre med andre sjapper om de ikke har på det første stedet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så mange å velge mellom i trysil xD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ordna seg idag, fikk tak i senterringer på dekkteam i trysil, men det passa ikke helt på felgene, så jeg rulla noen runder med elektro teip og da ble det bra!

takk for hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, heller det enn å kjøre uten ihvertfall:)

 

Godt det ordnet seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte en hel vinter med for stort navhull uten noen problemer overhodet. Bilen gikk like mye sidelengs som rett fram, men det gikk fint.

 

Allikevel er det jo seff best med sentreringsringer, men jeg vil ikke si det er farlig å kjøre uten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte en hel vinter med for stort navhull uten noen problemer overhodet. Bilen gikk like mye sidelengs som rett fram, men det gikk fint.

 

Allikevel er det jo seff best med sentreringsringer, men jeg vil ikke si det er farlig å kjøre uten :)

 

men nå er det da ordna=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allikevel er det jo seff best med sentreringsringer, men jeg vil ikke si det er farlig å kjøre uten :)

Farlig er det jo nødvendigvis ikke, men faren for at boltene knekker om du kjører i ei stor dump el. er jo der, ettersom felgene kun hviler på boltene som bare er tiltenkt å holde felgen inntil skiva/navet, ikke holde felgen oppe:) Uansett en sånn liten filleting som knapt koster noe og er lettvint å fikse, som burde være i orden:) Det er uansett verdt 100-lappen, eller hvor mye det enn koster, sånn at du har det på stell.

 

Kjørte nylig uten sentreringsringer selv (og flere ganger før), og det funka, men hadde vibrasjoner enda jeg prøvde mitt beste med å sentrere felgen nå sist:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok, men husk på at én bolt alene tåler utrolig mye sideveis belastning før den knekker. Husker ikke på stående for hvor mange tonn den tåler, men ja - det er jo selvfølgelig ikke uten grunn at det er no-go hos felgsjapper å montere på felger uten sentreringsring/riktig str på navhull.

 

Vibrerte ikke noe som helst hos meg, men så er jo jeg vanvittig flink til å stramme boltene riktig også da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten er disse senterringene bare i plast/nylon. Så om uhellet er ute, og man kjører i et hull eller annet.Gjør det nok like stor skade med eller uten senterring . Er bare lettere å sentrere under montering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.